במשך שני עשורים עבדתי כטבח במוסדות חינוך. בעקבות הקורונה הוציאו אותי לחל"ת, ואני מנסה להמציא את עצמי מחדש. חשבתי לבצע סדנאות העצמה אישית לילדים ונוער דרך בישול ואפייה, ועשיתי כמה סבבים מאוד מוצלחים בזום לקבוצות קטנות. אני יודע שהרעיון שלי נהדר, ויש לי גם ניסיון בהדרכת קבוצות, אבל תוהה איך אוכל לקדם אותו ולהפוך את החזון שלי למקור פרנסה?
"שפים רבים שכולנו מכירים התחילו להעביר סדנאות בישול בזום. באופן מפתיע, או שלא, הלקוחות הכי גדולים שלהם הם דווקא חברות הייטק. הן שולחות לעובדים עד הבית את המצרכים לסדנה, ואז הם מתנסים יחד בבישול ובאפייה בזום עם השפים, וזה עובד מדהים. מדובר בקונספט שמאוד מצליח בתקופת הקורונה. הרעיון שלך נשמע פנטסטי, אבל חשוב מאוד שתגבש את הקונספט לפני שאתה מתקדם. תבדוק בדיוק בכמה מפגשים מדובר, מה מספר הילדים המקסימלי בסדנה מסוג זה, ומה תעשה אחרי הקורונה - האם זה ימשיך בזום גם כן?

מעבר לזה, הייתי משקיע בסרטון נחמד של שתי דקות שמראה את העיקרון של הסדנה שלך. אם תוכל לצלם איזה קטע קצר מתוך הסדנה, זה יהיה מדהים. תעלה את הסרטון הזה ליוטיוב ותשלח פנייה לכל מוסדות החינוך שאיתם היית רוצה לעבוד. אחר כך תגבה את הפנייה שלך גם בשיחת טלפון, תגיד ששלחת פרטים על סדנה נהדרת שיכולה להיטיב עם הילדים ובני הנוער במקום, ובמחיר הגון. קהל היעד שלך מאוד ברור, אתה לא צריך לנחש מי יכול לקחת חלק בסדנה הזו, אתה יכול לבוא בביטחון ולפנות למי שצריך.

לכן מספיק שתבצע כעשר ואפילו 20 פניות כאלה ביום ותתקשר למי ששלחת לו את המייל יומיים לאחר השליחה. ככה תוכל להגיע למספר נכבד של מוסדות וארגונים לילדים ולנוער, ואפילו לנוער בסיכון . אני תמיד אומר לבעלי עסקים ששיווק זה סטטיסטיקה, ואתה צריך למצוא את הסטטיסטיקה שלך. אפשר לחשב הסתברות של כל דבר, אבל על פי מה? על פי חוק המספרים הגדולים. ככל שתנסה יותר פעמים, תקבל את התוצאה הרצויה. אם אתה רוצה לעבוד עם שני מוסדות חדשים כל חודש, אתה חייב למצוא את הסטטיסטיקה שלך ולהבין כמה פניות כאלה אתה צריך לעשות כל יום".

אני נהג מונית, ולאורך השנים הייתי קונה זכות ציבורית למונית ומשכיר אותה לכל דורש. ככה הצלחתי להתפרנס בכבוד. בתקופת הקורונה, כשהכבישים ריקים, אני לא מצליח למצוא לקוחות ותוהה אם לוותר על המונית ולמצוא דרכים אחרות להרוויח את כספי. מה דעתך?
"אני מבין שכרגע אתה מתמודד עם תקופה לא פשוטה, ולכן אתה חושב למכור את מספרי המוניות שלך. תשאל את עצמך אם בעוד חצי שנה או שנה המצב ישתנה, ותבין אם כדאי להשאיר את המספרים הללו תחת חסותך גם בתקופה המורכבת הזו. אני באופן אישי לא רואה סיבה לשמור לעצמך את מספרי המוניות הללו. בשנים הקרובות תתחיל לפעול גם רכבת קלה, ואני מאמין שייכנסו לישראל עוד פתרונות כדוגמת 'הובר'. לכן יכול להיות שעכשיו זה בדיוק הזמן למכור".