אתם רגילים לתלות אותם על המקרר, לשלוח לסבתא לחג או למצוא אותם במקומות בלתי צפויים ובלתי רצויים, כמו הקירות שלכם או חלון חדר השינה, אבל בואו נתערב שמ־ עולם לא ציפיתם שיגיע הרגע שבו הציורים התמימים והמקושקשים של הפעוטות שלכם יהפכו לפרינט טקסטיל נחשק מן המניין.

אז תתחילו לחשוב מחדש, כי לקראת הקיץ הקרוב מסתמן שהציורים - קשקושים מהסוג הנאיבי שבו מתמחים ילדים הולך להפוך למוטיב איורי שיקי ונחשק. בתים, דמויות של אנשים משורטטים בקווים, עצים, פרחים ושלל צורות גיאומטריות אמורפיות כולם יכולים לעטר את החולצות, את הבדים ואפילו את עור הגוף שלכם. ללא ספק, האמרה המתנשאת בהקשר לאמנות מודרנית וקונספ־ טואלית - ״זה נראה כאילו ילד בן 6 צייר את זה״ - מעולם לא הייתה רלוונטית יותר.
לקראת הקיץ, צמד החברות הטובות אנג׳לינה ג׳ולי ומעצבת האופנה סטלה מקרטני השיקו ליין טי-שירטים במהדורה מוגבלת, אשר הרווחים ממכירתו ייתרמו לעמותת War Child uk, המסייעת לילדים באזורי אסון ומלחמה. מקרטני ביקשה מילדים בריטים, וכן מילדים מרחבי העולם המשתתפים בפרויקט וקשורים לעמותה, לצייר ציורים שמבוססים על האמרה ״מה גורם לי להרגיש בטוח״. בהמשך, עיצבה מקרטני שתי חולצות טי-שירט בהשראת עבודות היצירה של הילדים. אחת החולצות היא חולצת ילדים עם איור של דוב ומסביבו לבבות,
והשנייה היא חולצה לנשים עם איור נאיבי של לב.

אחד הסיפורים המרגשים ביותר מהז'אנר הוא של קית' אנדרסון, אב מסור מאונטריו שבקנדה שמצא דרך מקורית בהחלט להנציח את איורי הילדות של בנו קאי. אנדרסון כיסה את יד ימינו בקעקועים מאוירים שלהם אחראי בנו הקטן. בכל שנה, מאז היה הילד בן 5, קעקע האב איור אחד של הבן. בין הציורים: רובוט, פרח, סוס ים, שמו הפרטי, הבית שהם גרים בו. אגב, בסשן הקעקועים האחרון נתן האב לבנו לקעקע חלק מהקעקוע בעצמו. מדובר בהחלט במסירות מסוג יוצא דופן. ״אנשים שואלים אותי מה אני אעשה כשייגמר לי המקום״, אמר אנדרסון בראיון, ״אני משער שאני פשוט אבקש ממנו לצייר ציורים קטנים יותר״. זה מזכיר את הסיפור המרגש שהתפרסם לפני כחודש על אב חד הורי מקולורדו שבארצות הברית, שנרשם לבית ספר לעיצוב שיער כדי שיוכל לעצב לבתו הקטנה מיני צמות ותסרוקות לבית הספר. האבות של היום - ממש לא מה שחשבתם.
אין ספק שלמגמה זו יש קשר להפיכתם של ילדים איקוני אופנה מן המניין ומכתיבי טרנדים גם לקהל המבוגרים. כפי שכבר ציינו בעבר, שצף קצף של ילדים עתירי שיק, מנורת' ווסט, בתם של קים קרדשיאן וקנייה ווסט, ועד מאדי זיגלר, כוכבת הקליפים של הזמרת סיה, הפכו בשנה האחרונה לאיקוני אופנה מן המניין. היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שתעשיית הטרנדים תמצא דרך לעזור לכם להפוך גם את הילדים שלכם למעוררי השראה אופנתית.

שמלת הכלה של ג'ולי. צילום: מגזין HELLO 

ואם כבר הזכרנו את אנג׳לינה ג׳ולי, מדובר באם שלמעשה החלה את המגמה כבר בשנה שעברה (ספטמבר, 2014), כשנחשפו תמונות החתונה שלה עם בראד פיט. התמונות מהחתונה, שפורסמו במגזין ״People״ ובמגזין ״Hello״, חשפו לא מעט רגעים אינטימיים מחיי המשפחה הענפה, כולל את שמלת הכלה של ג׳ולי (בעיצוב לואיג׳י מאסי לאטלייה ורסאצ׳ה) שילדיה עיטרו באמצעות טושים ועטים באיורים פרי מוחם היצירתי. שלא יהיה לכם ספק, הילדים לא עיטרו את השמלה ישירות - לאחר שהם איירו את שלל הציורים שלהם, רקמו בבית האופנה את הציורים לשמלה ולהינומה הארוכה. היה מדובר ברגע משפחתי אופנתי מעורר השראה ומלא יצירתיות, שפתח את הסכר ליתר רגעי אופנה שבהם הוכח שסטייל ילדותי ובוגר הופך עם השנים יותר רלוונטי.