הדובדבן שבנעליים


רבים חושבים שנעלי הפלסטיק מגומי ממוחזר, שמריחות מעט כמו תות, הן עוד גימיק שיחלוף במהרה. אבל מותג הנעליים הברזילאי הוותיק "מליסה" הוקם עוד בשנת 1979, ומאז והוא רק גדל ומתפתח ומוביל את התחום.



מכיוון שהמותג דוגל בערכים של איכות הסביבה, כל תהליכי הייצור מתבססים על מחזור פלסטיק בכל השלבים, כך שבסוף התהליך לא נשארים חומרים לא מתכלים. קולקציית הקיץ של "מליסה" חוגגת את הגרגרנות ואת האהבה לאוכל טוב ומושחת.



פירות נוטפים ועסיסיים ועוגות עתירות קלוריות וניחוחות בישול הם מה שעומד מאחורי הקולקציה הצבעונית והשמחה. מלבד מזון, במליסה עמלו על One by One, תת־קולקציה שמציעה תשעה הדפסים (שחור, חלק, פסים, נקודות ועוד) שנמכרים בנפרד לכל רגל. כך שבפועל אפשר לבנות 81 שילובים משתנים. העונה ניתן לראות גם כמה שיתופי פעולה שווים במיוחד שיצרה החברה. אחד מהם הוא עם קרל לגרפלד, ראש בית האופנה היוקרתי שאנל. שיתוף פעולה לא פחות בולט הוא עם מעצב האופנה העולה ג'ייסון וו, שחביב על מישל אובמה, רעיית הנשיא האמריקאי.



אהבנו:
כל מותג ששם על דגלו מודעות סביבתית הוא חשוב, אך כזה שהוא גם אופנתי זה צ'ופר אמיתי. אין ספק שבמליסה יודעים איך לגעת בלב של נשים, והעונה הם שוב לא פספסו. הנעליים מתוקות וצבעוניות כמו שקיץ צריך להיות, וגם קו ה־One by One הצליח להפתיע ולהציע אפשרות משחק מעניינת, למי שלא אוהבת ללכת על בטוח.


אהבנו פחות: בגזרת נעלי העקב יש עדיין מה לשפר. הבעיה היא שנעלי העקב כל כך יפהפיות שאני תמיד מתפתה, אך ללכת עליהן זה לא פיס אוף קייק. רצוי להוריד כמה סנטימטרים, לטובת הנוחות והשפיות.


טווח מחירים:
99־999 שקלים.


להשיג ברשת "סטורי"



ושוב איתכם

סוף־סוף, אחרי כמה שנים שבהן הרגשנו מוזנחות, הסניקרס של "קדס" שבו לארץ הקודש. המותג האמריקאי הביא לקהל את בשורת הסניקרס כבר בשנת 1916, וכיום הוא מציע יותר מ־180 דגמים, מהלבן הקלאסי ועד קולקציה בעיצובה של הזמרת טיילור סוויפט.



ההשקה התקיימה בארץ כבר בחודש מרץ, עם עלייתו לאוויר של אתר אינטרנט בעברית שבו ניתן לרכוש את הנעליים, ועם הקמה של דוכני פופ־אפ בקניונים באזור המרכז. בגדול, המותג פונה לקהל יעד של בני 18־26, אך כמו שאנחנו יודעים אין גיל מבוגר מדי לסניקרס. בוודאי לא כעת, כאשר כמעט כל מעצב ובית אופנה הקדיש בתצוגת האופנה בשבוע האופנה מקום של כבוד לסניקרס. העונה מורכבת הקולקציה משלוש תת־קולקציות: סניקרס קלאסיים בגזרת CHAMPION בעלות לשונית כחולה; סניקרס בגזרת DOUBLE DECKER בעלות סוליה רחבה; ודגם שלישי ללא שרוכים. הצבעוניות העונה קיצית מאוד וניתן לראות קשת צבעים רחבה. לצד זה יש הדפסי הוואי, פסים, נקודות, פירות טרופיים ופרחים.



אהבנו: קיץ וסניקרס הולכים מצוין, במיוחד כשעושים קולקציה כל כך צבעונית ומגוונת. העונה הקפידו ב"קדס" לגוון את ההדפסים ואת גוני הסניקרס. אהבנו במיוחד את נעלי הסניקרס המנומרות, את הדפסי הנקודות, את הסניקרס מבד ג'ינס וגם את הגזרה ללא השרוכים, שמתאימה לקהל בוגר יותר.


אהבנו פחות: "קדס" חייבים חנויות, ומהר. קצת קשה לקנות רק אונליין, אף על פי שחוויית הקנייה שם הייתה פשוט מעולה. אבל יש כאלה שחייבים למדוד, ולא רוצים להסתכן. גם האופציה של חנויות הפופ־אפ פחות נוחה.


טווח מחירים: 199־549 שקלים.


להשיג בחנויות הפופ־אפ בקניון עזריאלי, איילון ורמת אביב, ובאתר keds.co.il



קלאסיקה מודרנית

עונת הקיץ במותג הנעליים "קלארקס" עוצבה בהשראת העשורים שהכי בלטו במאה הקודמת: שנות ה־60 וה־70, שבהם גילינו כמה גבוה עוד אפשר לעלות עם עקבי הרוקי הבומבסטיים, וכמה נמוך אפשר לרדת עם נעלי הפסטיבלים השטוחות של ההיפים. במקביל לקולקציה ממשיך העונה גם שיתוף הפעולה המוצלח עם המעצבת חביבת הסלבס אורלה קיילי, שמפליאה עם ההדפסים העליזים שלה. כיאה לקיץ, פלטת הצבעים של קלארקס רומנטית ונעה על טווח הפסטלים עם נגיעות של ורוד, צהבהב ותכלת, וממשיכה לכיוון הצבעים הדומיננטיים יותר כמו שחור, אדום ולבן. השילוב בין הטרנדים העולמיים ובין הדנ"א של המותג עובד טוב. הקלאסי פוגש את המודרני. תוכלו לראות זאת בקלות בנעלי עקב בלוק, בסגנון סיקסטיז בריטי, שזכו לטיפול שיקי; בסנדלי רוקי עם רצועות בעובי משתנה; בסנדלים שטוחים, ובמגוון נעלי בובה.



אהבנו: כל השינוי שעשתה הרשת בשנים האחרונות ראוי לכבוד. הרי לא קל לשכנע אנשים שנעלי איכות יכולות להיראות טוב. העונה אהבנו את מגוון העקבים ואת הסגנונות שלהם. קולקציית הקפסולה של קיילי יצאה, כמו תמיד, מושלמת.


אהבנו פחות: הקולקציה מציעה אומנם מגוון רחב של נעלי עקב, אך היינו שמחים אם הם היו משקיעים קצת יותר בנעלי ערב לאירועים. נעליים סקסיות וגם נוחות הן דבר שלא נגיד לו לא.


טווח מחירים: 399.90־849.90 שקלים.


להשיג בחנויות הרשת ובנעלי נימרוד