חשיפה לשמש משפיעה באופן משמעותי על השיער ועל עור הקרקפת. שמירה על בריאותם מתבקשת בחודשי הקיץ כדי למנוע את האפשרות של נזקים בטווח המיידי והארוך. כמו שדואגים לעור הפנים, כך יש לדאוג גם לשיער. להלן מספר טיפים שיסייעו בתחזוקת השיער שלנו.

תסתפרו יותר – כדאי לשקול להסתפר בתדירות גבוהה יותר, פעם בשלושה עד ארבעה שבועות, וזאת על מנת שניתן יהיה במידת הצורך לגזור קצוות מפוצלים (שניזוקו מהחשיפה לשמש) ובכך לצמצם באופן משמעותי את הסיכוי ל”שבירת השיער”. תספורת מדודה של השיער שתתבצע במקומות הנכונים אף תשפר את מראהו.

ד''ר פישר בלונד פרופשיונל. 29-39 שקלים (צילום: יעל האן)
ד''ר פישר בלונד פרופשיונל. 29-39 שקלים (צילום: יעל האן)

היזהרו מכלור – הנה משהו שאולי לא ידעתם על הכלור, שנמצא במי בריכות כתוסף קבוע המשמש להשמדת חיידקים. הכלור מזיק בעיקר לצבעי שיער, לפרוטאין שבו ולקרום העור. התחושה היא צמיגות בשיער כשהוא רטוב. בחשיפה ממושכת של השיער אליו, הכלור אף מסוגל לשנות צבע וגוונים.

טרזמה לשיער מוחלק וצבוע. מחיר שמפו ומרכך 23.90 ש''ח מחיר מסכה 34.90 ש''ח (צילום: יח''צ)
טרזמה לשיער מוחלק וצבוע. מחיר שמפו ומרכך 23.90 ש''ח מחיר מסכה 34.90 ש''ח (צילום: יח''צ)

השתמשו בתכשיר הגנה – גם לשיער יש תכשירי הגנה עמידים למים המסייעים ביצירת שכבת הגנה עמידה למספר שעות. מומלץ להשתמש בהם ולחדש את מריחתם בהתאם למשך השהייה. זאת בפרט כשמדובר בשיער מתולתל. השמש, הלחות, מי המלח והחול עלולים לגרום לקשרים בשיער ולפגיעה בתלתלים ובהגדרתם. מומלץ למרוח לפני החשיפה לשמש קרם לחות או מסיכה מועשרת בלחות שיעניקו הזנה לשיער.

ספריי הגנה וטיפוח לשיער של אמיקה. 90 שקלים (צילום: יח''צ)
ספריי הגנה וטיפוח לשיער של אמיקה. 90 שקלים (צילום: יח''צ)

השתמשו בגומיות ואביזרים מתאימים – אין להשתמש בגומיות שאינן מיועדות ואינן עמידות לאיסוף השיער מחשש שאלו יימסו מעוצמת החום על השיער. רצוי להימנע ככל שניתן משימוש באביזרים ו/או בקישוטי שיער כמו קשתות וקליפסים שלרוב מהודקים יתר על המידה וגורמים לתלישת והיחלשות השערה.

מסכה לשיער לחיזוק השיער של רשת סקארה על בסיס שמן אגוז ברזילאי 18.90 שקלים (צילום: קית גלסמן)
מסכה לשיער לחיזוק השיער של רשת סקארה על בסיס שמן אגוז ברזילאי 18.90 שקלים (צילום: קית גלסמן)

השתמשו במסיכה – בקיץ רצוי ומומלץ להשתמש במסיכה לשיער יבש עד יבש מאוד. המסיכה מזינה את השיער גם בשכבות החיצוניות וגם בשכבות הפנימיות, וכך משחזרת את הברק והרכות הטבעיים שלו. לשיער עם תוספות מומלץ להשתמש במסיכה קלילה כדי לא להכביד על עור הקרקפת המזיע.

מסכת שיער קרסטס מסדרת נוטריטיב. 179 שקלים  (צילום: יח''צ חו''ל)
מסכת שיער קרסטס מסדרת נוטריטיב. 179 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)

שמפו סגול אלביב של לוריאל לשיער בלונדיני. 21.90 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)
שמפו סגול אלביב של לוריאל לשיער בלונדיני. 21.90 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)

הכירו את מוצרי הטיפוח והעיצוב – לפני השימוש במוצרי חום (פן, מגהצי שיער וכו’) יש להשתמש במוצרי טיפוח ועיצוב מקצועיים המיועדים להגנה על השיער מפני חום ושמירה על עמידות הפן לאורך זמן. מומלץ להשתמש בקרם החלקה מטפח, אידיאלי לפן, המזין ומגן על סיבי השיער ומעניק ברק והגנה לקצוות. ניתן להשתמש גם במוצרים המכילים סיליקון, למשל סרום סיליקון מרוכז להחלקה ושליטה בשיער עם טכנולוגיה המספקת הגנה מפני לחות במשך 24 שעות, ואשר שומרת על פן חלק וללא פריזים לאורך זמן.

חבשו כובע – יש להקפיד על חבישת כובע או מטפחת כשנמצאים מחוץ לבית ובמיוחד בבריכה או בחוף הים.

חפפו היטב – כאשר חוזרים הביתה מבילוי ממושך בשמש חשוב לבצע ניקוי יסודי של השיער והעור משאריות של מלח או מי כלור שהצטברו בשיער, על ידי שימוש בשמפו וכמובן מסיכת הזנה שמותאמים לסוג השיער ולמרקם שלו. כמו עור הגוף, גם השיער זקוק לאתנחתה ולפסק זמן משהייה בשמש, לכן ישיבה במקום מוצל מומלצת במהלך הבילוי.

הטיפים באדיבות אילן מרגלית, שגריר לוריאל פרופשיונל

2020: הטרנדים

  • שובם של התלתלים – מפסיקים עם המחליקים שהורסים את השיער ומתחילים לשקם אותו. תספורת וטאץ’ נכונים מחזירים לתלתלים את הקפיציות והמראה השובב שלהם.
  • סיפור מסגרת – תספורת פוני יוצרת מסגרת לפנים. היא מתאימה לבעלות שיער חלק או גלי והשנה תראו אותה גם בקרב בעלות שיער מתולתל, עם פנים מחודדות.
  • קונטור למסגרת – הטרנד המעניין השנה הוא הוספת גוונים בהירים או כהים לפוני, היוצרים טוויסט נוסף למראה הכללי.
  • בלונד אמיץ – חובבות חדי־הקרן תישמחנה לגלות השנה תספורות קצרות בגוני בלונד אפרסק המעידות על אומץ וטרנד שמגיע ללא סיבה.