החום, הלחות והזיעה משמשים קרקע פורייה לתירוצים מצד הגבר הישראלי לוותר על הופעה מנצחת בחודשי הקיץ. למרות זאת ניתן לראות לא מעט גברים שגם בימים חמים במיוחד יוצאים לרחוב כשהם מצוידים בלוק מושקע. גם העונה רשתות האופנה מעניקות את הפרשנות שלהן לטרנדים הלוהטים שהגיעו היישר ממסלולי התצוגות ולצד פריטי מאסט כדוגמת טי שרטים ומכנסי ברמודה, תגלו פריטים שיעניקו טאצ' מעודכן.

קסטרו. צילום: דודי חסון
קסטרו. צילום: דודי חסון

"הטרנדים הבולטים לאביב- קיץ מפציעים כבר בתצוגות של בתי האופנה הגדולים ומעצבי העל המובילים שמתקיימות בספטמבר של השנה שלפני כן" אומרת לילך כהן, Style Master ומרצה בחוג לסטיילינג בלימודי החוץ של מכללת שנקר. "יחד עם זאת כדאי לדעת שלא כל טרנד שנחשב להצלחה בארצות הברית ובאירופה מתקבל בהתלהבות על ידי הגברים בארץ". כהן מדברת על טרנדים דוגמת סריגים קיציים, בלייזרים דקיקים וגם מניפת צבעים שהגברים הישראלים פחות מחבבים ובהם ירוק רעל, סגול, ורוד וגוונים מטאליים "על אף שמדובר בפריטים ובצבעים נכונים לעונה, בישראל אין לטרנדים הללו זכות קיום. זאת הסיבה שרשתות האופנה כלל לא טורחות להביא לכאן קולקציות שלמות שאינן רלוונטיות עבור הגברים בארץ". העונה מככבות השפעות משנות ה- 90 ובקולקציות נגלה דגמ"חים מתרחבים מבדים נושמים ומנדפי זיעה כמו כותנה ופרשוט, סנדלים בעלי סוליה עבה עם נוכחות וקאמבק של סנדלי טבע. אם התרגלנו לטי שרטים עם לוגו עצום שהוא פרסומת מהלכת למותגים, הרי שהעונה הם יגיעו אמנותיים יותר. בשנה האחרונה הולך ומבסס מראה אופנת הרחוב את מקומו כלוק מנצח עבור גברים ברחבי העולם. מותגים דוגמת off white ודיזל מזוהים עם קולקציות אופנת הרחוב. לצידם נגלה שגם בתי אופנה מובילים בראשם לואי ויטון, ברברי, גוצ'י ודיור שכידוע אינם מזוהים עם streetwear, מציעים קולקציות במראה מרושל ולא מחייב "ורג'ל אבלו, מעצב בגדי הגברים של לואי ויטון היה הראשון להציע קולקציה עם פרטי יומיומיים. המעצב ריקרדו טישי עשה לברברי שינוי דומה וגם דיור וגוצ'י מציעים פריטים במראה אופנת הרחוב הברלינאי המרושל והלא מחייב" אומרת כהן. רשתות האופנה הישראליות והבינלאומיות מציעות כאמור גרסאות משלהן לגבר הישראלי. "ברשתות הופכים טרנדים למסחריים יותר כי בסופו של יום המטרה שלהן היא למכור וכמה שיותר" מדגישה כהן.

קולקציית קפסולה של טומי הילפיגר בשיתוף AAPE  ל- FACTORY54
קולקציית קפסולה של טומי הילפיגר בשיתוף AAPE ל- FACTORY54

בימי הסגר רבצו גברים רבים בבית בפיג'מות. כעת, כשחזרנו לשגרה, חשוב להקפיד על לוק מנצח גם בימי שרב קיצוני. הפתרון- שופינג בקניונים ושם כך נראה, מתחילים להתרגל לשגרה. "לאחר פתיחת המתחם ראינו כי גברים רבים הגיעו לבד או עם נשותיהם לעשות קניות של בגדים ונעליים" אומר מנחם מעודי, מנכ"ל עופר בילו סנטר ברחובות. "בני הנוער היו ראשונים להגיע עם פתיחת המתחם ולאחריהם הגיעו הגברים הבוגרים יותר". לפני נתוני עופר בילו סנטר חל גידול משמעותי בקרב הגברים שהגיעו לרכוש בגדים לעומת מאי שנה שעברה "לרוב גברים מחפשים את המותגים המובילים, הידועים והאהובים במחירים אטרקטיביים. הגבר הישראלי יותר מוטה מחיר ולרוב יעדיף לרכוש מותג ידוע במחיר מבצע, הטבה או הנחה כלשהי". לדברי מעודי נראה שהצעירים מחפשים ורוכשים את הטרנדים, המותגים והפריטים שנחשבים "נכונים". לעומת זאת הגבר הישראלי הבוגר מחפש איכות ופרקטיות בשילוב מחיר טוב. למרות ההקלות נראה שבקניון הדר בירושלים לא באמת ניפצו את המיתוס הנודע באשר ליכולות השופינג של גברים "עם פתיחת החנויות אחרי ההסגר, הבחנו ללא ספק ביותר נשים מגברים שהגיעו לערוך קניות עבור כל המשפחה" אומרת לירון אלקיים, מנכ"לית קניון הדר ירושלים. "כנראה ההסגר עשה את שלו, בכל זאת נשים הם הצד החזק בשופינג. אולם בשבוע האחרון ישנה עליה במבקרים הגברים שהגיעו לחדש מלתחה". כאן דווקא מנפצת את אלקיים את המיתוס השחוק ומגלה כי למרות שגברים נחשבים פרקטיים יותר, הם רוכשים דווקא פריטים טרנדיים ועכשוויים "בעולם שבו הכל נע ומוכתב מרשתות חברתיות, ויזואליה ומובילי דעה, הצביון החדש הוא להישאר טרנדי ולהיתפס כאייקון אופנה ומודל לחיקוי" מציינת אלקיים.

H&m. צילום: הנס ומאוריץ
H&m. צילום: הנס ומאוריץ