שינויי אקלים: השירות המטאורולוגי של בריטניה (Met Office), שפרסם את תחזית מזג האוויר העולמית השנתית שלו לקראת שנת 2021, מגלה כי השנה הבאה עלינו לטובה צפויה להיות מעט קרירה יותר מקודמתה ברחבי העולם. למרות זאת, האתר מתריע כי 2021 תהיה אחת משש השנים החמות ביותר עד כה שידע כדור הארץ, וזאת בגלל ההתחממות הגלובלית והעלייה בפליטת גזי החממה.

שנת 2016 נותרה השנה החמה ביותר ברשומות, כאשר 2020 התמקמה במקום השני ודחקה למקום השלישי את שנת 2019. על פי התחזיות, הטמפרטורה הממוצעת של כדור הארץ לשנת 2021 צפויה להיות ככל הנראה 1.03 מעלות צלזיוס יותר מהממוצע בהשוואה לתקופה הקדם־תעשייתית (1850־1900), כאשר שנת 2020 הייתה חמה יותר ב־1.17 מעלות צלזיוס.

הסיבה להתקררות בשנה הקרובה לעומת קודמותיה נעוצה בתופעה אקלימית המכונה לה ניניה (La Niña), המתרחשת מדי כמה שנים סמוך לקו המשווה. במהלך לה ניניה נרשמת ירידה בטמפרטורת המים במזרח האוקיינוס השקט, כאשר שינוי זה מעורר תגובת שרשרת אטמוספרית שמקררת את כדור הארץ, כמו גם את מזג האוויר ברחבי העולם.

לה ניניה החלה בחודש ספטמבר האחרון וצפויה להימשך לפי ההערכות גם במהלך 2021. לתופעה זו יש בדרך כלל השפעות הפוכות על מזג האוויר והאקלים בהשוואה לתופעה האקלימית ההפוכה, אל ניניו (El Niño), שהוא השלב החם שבו טמפרטורת המים באוקיינוס גבוהה מהממוצע בחצי מעלת צלזיוס. 

החוקרים מדגישים כי אף שהתופעות האקלימיות, אל ניניו ואל ניניה, הן המניעים העיקריים שקובעים את הטמפרטורות הגלובליות של כדור הארץ, השפעותיהן מתקזזות בעקבות החום שנלכד באטמוספרה שלנו על ידי גזי חממה.