אלפי אנשים נאלצו להתפנות מבתיהם בסוף השבוע האחרון בעקבות דליקות הענק שהשתוללו בכ־250 מוקדים ברחבי הארץ. בתיהם של חלקם ספגו נזקים כבדים מהשריפות. בעקבות הסיפורים הקשים על האנשים שאיבדו את בתיהם או רכוש רב, התנדבו גולשים רבים לסייע, והרשתות החברתיות הפכו עד מהרה ביומיים האחרונים לכלי תיווך בין אלה שהתנדבו לסייע והאנשים שנזקקים לעזרה.

שריפה בנוף הגליל (צילום: דוברות המשטרה)

"במה התושבים יכולים לעזור, בגדים, אוכל, משהו אחר? נא שתפו את התושבים כדי שנירתם גם אנחנו! בבקשה!", כתבה דורית קרן, תושבת נוף הגליל, שספגה את המכה הקשה ביותר בעקבות הדליקה שהשתוללה באזור שעות ארוכות.

תושב נוסף, יעקב שפון, כתב אף הוא בפייסבוק, "נוף הגליל (נצרת עילית) שלי. אני יושב לי בבידוד והבטן מתכווצת לי מהתמונות שאני מקבל מאתמול מדיווחי השריפה. אותם אזורים ויערות שבהם שיחקנו חבריי ואני, יערות שבהם העברנו שעות בפעולות בצופים עם מאות חניכים, היערות האלה נשרפים". שפון הציע לתת פרקט לחדר ללא עלות לתושבי העיר שבתיהם ניזוק.

מפונה משכונת הוורדים במזרח נוף הגליל שחזרה אמש את הבהלה שאחזה במשפחתה ברגעים המפחידים: "שמעתי צעקות של אנשים מחוץ לבית. הם אמרו לנו שהם שוטרים והסבירו שאנחנו חייבים להתפנות מהר מהבית כי האש מגיעה לשכונה שלנו. נבהלנו וישר יצאנו משם".
תושבי כפר האורנים, סמוך לעיר מודיעין, ידעו אף הם רגעים ארוכים של חרדה בסוף השבוע, כאשר דליקת ענק התפשטה במהירות לעבר יישובם והחלה לשרוף כמה מהבתים במקום.

"ראינו את האש מתקרבת", סיפרו בני זוג שמתגוררים ביישוב. "שמענו על הדרישה לפנות מהר את הבית ואז סגרנו את הגז והחשמל וברחנו. עוד הספקנו לקחת את הכלבה ולארוז תיק עם אלבומים, אוכל, פיג'מות וכלי רחצה ולצאת מהבית. היה ריח כבד של עשן, ולפני שהתפנינו מהרחוב השקינו את הגינה כדי שתהיה ספוגה במים וסגרנו את ברזי הגז של השכנים".

תושבת ותיקה ביישוב סיפרה אמש על המראות הקשים שהמתינו לה עם שובה למקום. "הבית שלי נשרף כמעט כולו. נכנסתי למה שהיה רק כמה שעות לפני כן סלון ופתאום אין שם סלון. המטבח היה הרוס והגג היה פרוץ. היה בית ועכשיו צריך להתחיל הכל מההתחלה", אמרה בעצב.