עשרות בעלי עסקים קטנים הפגינו היום (חמישי) בדרך יפו בתל אביב נגד הגבלות הסגר שאוסרות עליהם לפתוח את בתי העסק שלהם. במהלך המחאה המפגינים, בהם בעלי חנויות ביגוד וטקסטיל, הבעירו את הסחורה שלהם וחסמו את הכביש, המשטרה נמצאת במקום. 

הפגנת העצמאים בדרך יפו (צילום: התנועה לעידוד האופנה בישראל)

עו"ד רועי כהן, נשיא להב וממובילי מחאת העצמאים, אמר בהפגנה: "אין סיבה להמשיך ולסגור את העסקים בערים הירוקות. אם 60% ממדינת ישראל ירוקה, למה צריך לסגור את כולם ולמוטט את כל העסקים? אנשים כאן קורסים, לאנשים אין כסף להביא הביתה, לפרנס את המשפחות שלהם. מדינת ישראל חייבת להפסיק עם העונש הקולקטיבי הזה של סגר מלא".

"גם בארגון הבריאות העולמי הוציאו הנחיה לפיה מדיניות הסגר חייבת להיפסק. היא פוגעת בכלכלה, בחברה, בנפש - כל הגורמים שיוצרים לחץ ומתח ובסופו של דבר פוגעים בבריאות. אין לכך הצדקה ואנו קוראים לממשלת ישראל לשחרר את המגזר העסקי, לאכוף את ההגבלות ולהשית סגר רק על ערים אדומות - זה הפתרון ההגיוני לעשות".

סחורה ששרפו מפגינים בעלי עסקים קטנים בתל אביב (צילום: התנועה לעידוד האופנה בישראל)
סחורה ששרפו מפגינים בעלי עסקים קטנים בתל אביב (צילום: התנועה לעידוד האופנה בישראל)

הפגנת העצמאים בדרך יפו (צילום: דוברות המשטרה)

"היום ראינו את הזעם והתסכול העמוק מתפרץ ואנשים נמצאים על סף ייאוש מוחלט וללא תקווה, לנגד עיניהם מתרסק מפעל חייהם והממשלה עומדת מנגד ולא נותנת מענה אמיתי למצוקה, אני קורא לראש הממשלה לאמץ במיידי את תכנית הרמזור של הפרויקטור פרופ׳ רוני גמזו ולאפשר למשק לחזור לפעול בערים הירוקות".

"אני מתריע: אל תגרמו לאנשים שומרי חוק להפוך לעבריינים בלי סיבה. חוסר האומץ של ממשלת ישראל לטפל בבעיות אינו סיבה להרוג כלכלה שלמה. עסקים שסגורים צריכים לקבל פיצוי מלא! על כל ההוצאות שלהם מלאים ,שכירויות , הלוואות וציוד . הגיע הזמן להתחיל לנהל כל עיר וכל שכונה לפי מצבה כפי שעושים בכל מדינה מתוקנת בעולם ולא על פי החלטות ושיקולים פוליטיים".