החשד להתעללות בתינוק באשקלון: אמו של התינוק, אשר נעצרה יחד עם בעלה לאחר שעלו נגד השניים חשדות כי התעללו בבנם הפעוט והביאו למותו, שוחררה היום (שני) למעצר בית, וזאת לאחר ממצאי דו"ח הניתוח הפתולוגי של גופת התינוק. אביו של הפעוט עדיין מצוי במעצר והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו כחשוד ברצח.


שופטת בית המשפט השלום באשקלון, דורית בודנה, הורתה על שחרורה של האם למעצר בית מלא לשבעה ימים, במהלכם תהיה תחת פיקוח אמה ואביה. יחד עם זאת, קיבלה המשטרה אישור להיכנס בכל שעה לבית ההורים כדי לוודא את המעצר ונאסר עליה ליצור קשר עם מי מהמעורבים בחקירה, כאשר כל אחד מהערבים חתמו על ערבות בסך 5,000 שקל.

בראשית הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה ב-24 שעות בטענה כי ממתינים לחוות הדעת של המכון לרפואה המשפטית של נתיחת גופת הפעוט. תוך כדי דיון, ביקש פרקליטה של החשודה עו"ד שרון וקנין שבית המשפט יפסול עצמו, בטענה כי בית המשפט גיבש עמדה בתיק זה וכי אינו קשוב לאופציות אחרות. גם האם ביקשה לעבור לדיון אצל שופט אחר ואמרה כי "לא משנה מה אגיד, בית המשפט קיבל החלטה". 

המשטרה מצידה טענה כי פעם אחר פעם נגרמו לפעוט חבלות שאינן מוסברות ע"י הוריו, כאשר אלו הם שהיו אמורים לדאוג לשלומו ובריאותו ושלא יהיו חבלות על גופו והתנגדה לבקשת הפסילה, כי מן הראוי שרק מי שמכיר את חומר הראיות ראוי שיקבל החלטות בתיק זה.
 
השופטת דחתה את הבקשה בטענה כי ניתן לבקש פסילת שופט בהזדמנות הראשונה, אולם ברגע שמוגשת בקשה באיחור בית המשפט אינו צריך להידרש לה. עוד ציינה כי הבקשה לפסול עצמה הוגשה ע" החשודה ובא כוחה רק בשל העובדה כי לטענתה בית המשפט גיבש עמדה קודמת בעניינה.

כאמור, לאחר הפסקת הדיון התקבלה חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, מה שייתר את הארכת המעצר והצדדים הסכימו כי תשוחרר למעצר בית.