לאחר תחקיר מעמיק שבוצע בעקבות הקטטה ההמונית שהתרחשה אמש בבסיס הטירונים של חטיבת גבעתי, עדכן היום (שני) דובר צה"ל כי מפקד החטיבה, אלוף משנה איציק כהן הורה על עוצר אימונים עד לסוף השבוע הקרוב לשתי הפלוגות. בנוסף, החיילים אשר נקטו באלימות, ומפקדיהם (בהם מפקדי המחלקות והכיתות), אשר לא מימשו את אחריותם למנוע את האירוע - יטופלו בחומרה. 

מהתחקיר עולה כי בזמן ההמתנה לחדר האוכל, התפתח ויכוח על תור הכניסה לארוחה, לכדי עימות אלים בהשתתפות כ-30 חיילים מפלוגת ההכשרות של יחס״ר 585 ופלוגת ההכשרות של גדוד "שקד". כעשר דקות לאחר תחילת האירוע, עם הגעת מפקד המחזור למקום, הקטטה הופסקה. קטטה נוספת התרחשה במרפאת הבא״ח בין שני חיילים שנדרשו לטיפול. זו הופרדה במהירות על ידי המפקדים.

האירוע הוביל לפציעתם של 21 לוחמים באורח קל. שמונה מהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה ושוחררו לאחר בדיקה ללא פציעות משמעותיות ועל כן מפקד החטיבה מצא כי נפל כשל פיקודי של כל שרשרת הפיקוד שנכחה באירוע משתי הפלוגות ואי מימוש כלל היכולות למניעת האירוע בשלביו הראשונים. לקחי המקרה יופצו וילמדו בכל צה"ל עם השלמת התחקירים ולוקחי החלק ידרשו בהעברת שיעורי חינוך בנושא ערכים וקבלת האחר, שבסופם יתקיים ערב משותף לפלוגות בראשות מפקד בסיס האימונים.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חריג וחמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה״ל וההתנהגות הנדרשת מחייליו. צה״ל מגנה התנהגות פסולה מסוג זה וימשיך לפעול באופן ייזום למיגור אירועים דומים".