בשל המצב הביטחוני הרגיש באזור ג'נין ושכם, בקבינט המדיני ביטחוני הוחלט על סגר בשטחים במהלך יום הכיפורים וחג הסוכות. אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום התארח הבוקר (ראשון) בתוכניתו של גדי נס ב-104.5FM, והביע אופטימיות בנוגע להתמודדות עם הטרור: "מערכת הביטחון באמצעות נחישות ועבודה מקצועית ומודיעינית מטפלת בבעיה הזו יפה מאוד, וגם החוליה מהפיגוע הבוקר תיתפס".

פרשן בכיר בעולם הערבי טוען: "הקרקע רועדת מתחת לרגלי המשטר האיראני"

פיגוע הירי בשומרון, צילום: רשתות ערביות

"אנשי הביטחון הם מאוד ממוקדים בשכם ובג'נין אם אתה מסתכל על שאר יהודה ושומרון, בסך הכול יש שקט ברמאללה, בחברון, באזורים כאלה, בסיכומו של דבר המודיעין הטוב שלנו ישתלט על העניין. הקבינט מתכנס קודם כל לעניין ג'נין וכל שאר הדברים פחות חשובים על סדר היום", הוסיף.

בנוסף, הוא התייחס גם למצב הרגיש מול לבנון, על רקע המגעים המתקדמים לחתימה על הסכם הגבול הימי: "ההתקפה שלנו השתדרגה באופן משמעותי, המודיעין שלנו עובד לאורך זמן, היום זה לא המצב שהיה פה בשנת 2006, אם נסראללה יעז לנסות אותנו הוא יקבל תשובה מוחצת, מה שיקרה לאחר מכן בלבנון תהיה תשובה הולמת של מדינת ישראל, חיזבאללה לאחר מכן להרבה מאוד שנים לא יעז לאיים". 

לסיום, התייחס מפקד חיל הים לשעבר למחאת החיג'אב, המתנהלת בימים אלו באיראן: "אלו המהומות הכי קשות שראינו, זה אירוע קצת אחר בסיכומו של דבר, מהפכה מין הסוג הזה היא שונה, כאן אין מנהיג, ההמונים יוצאים לרחובות ונלחמים נגד גורמי הביטחון השונים".

"בסיכומו של דבר זה ידעך ולא יצליח, ימים יגידו כל דבר יכול לקרות. את הדבר הזה הם פתאום מרגישים עכשיו, המהומות האלה יביאו משהו כי הם רוצים להשתחרר מטבעת החנק של הסנקציות של טראמפ", הוסיף.