בחיל האוויר חושפים את היקף שיתוף הפעולה בין הכוחות האוויריים לבין כוחות הקרקע בתמרונים בלבנון ובעזה בעשרת הימים האחרונים. על פי צה״ל, חיל האוויר תקף בעשרה ימים 1100 תקיפות בעזה ו-300 תקיפות לטובת הכוחות המתמרנים בלבנון.

בלב מעוז החיזבאללה בדאחייה: אזרח ישראלי נעצר בחשד לריגול

״אין רגל של חייל שדורך בלבנון מבלי שנתקוף קודם את השטח שבו תדרך כף רגלו״ - אומרים בחיל האוויר. חיל האוויר נכנס למערכי הלחימה עוד בשלב התוכניות ואישור התוכניות באוגודות ובחטיבות. בנוסף לתקיפות, בוצעו 11 פינוים באמצעות מסוקים, בהם פונו 36 פצועים.

בצה״ל אומרים שהמשימה העיקרית של חיל האוויר היא סיוע לכוחות, הרבה לפני תקיפות עומק או הפצצות של מחסני אמל״ח ותקיפות מעגל שלישי. בחיל האוויר העניקו קדימות עליונה לסיוע לכוחות המתמרנים, כאשר חלק מהתקיפות מבוצעות מטרים בודדים קדימה לפני הכוחות בחלק מהמקרים תקף חיל האוויר מערכי מחבלים כ-70 מטרים בלבד לפני הכוחות הרגליים של צה״ל. הדבר נעשה בזכות תיאום מדויק בין זרועות האוויר והיבשה. בצה״ל, כאמור, מציינים את האמרה ״איפה שדורך חייל צה״ל מעבר לגבול - שם נמצא חיל האוויר״.

סיוע של מטוס קרב כ-70 מטר מכוחות חי"ר (צילום :דובר צה"ל)

בחיל האוויר אומרים כי פינוי פצועים באמצעות מוסקים הוא מורכב יותר בזירה הצפונית ביחס לעזה, בין היתר בשל הטופוגרפיה והאיומים. העובדה כי התמרון הקרקעי בלבנון קרוב לגדר, הפינוי מתבצע באופן כזה שכוחות ניוד ורפואה מחלצים את הנפגעים אל המנחתים הנמצאים בשטח ישראל. אולם בחיל האוויר ערוכים גם לאפשרות להנחית מסוקי פינוי בשטח לבנון, ככל שהתמרון יעמיק והדבר יידרש.