עיתון "יתד נאמן", המזוהה עם סיעת "דגל התורה" של ח"כ משה גפני פרסם הבוקר (חמישי) קריאה לציבור החרדי שלא להשתתף בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית שתתקיים הערב מול הכנסת.

"נמאס להיות סוג ב'": לקראת "הפגנת המיליון" בעד הרפורמה המשפטית
עצרת התמיכה ברפורמה המשפטית: "נבהיר לנשיא ולבג"ץ - לא עוד"
השיחות בבית הנשיא: פסימיות בקרב הצוותים באשר להשגת הסכמות 

בטור שהודפס בשער העיתון כתב העורך הראשי ישראל פרידמן: "אנחנו הולכים עם הימין בבירור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת. מי שיוצא להפגנות ימין אינו נמנה על קהלנו, לא משלנו, נקודה".

לדבריו, מי שייצא להפגין "נשללה ממנו האזרחות של בית ד', פג תוקף הדרכון", עוד הוסיף: "אסור לתת לשכמותם לזרוע רוח רעה של טשטוש בקרבנו, אחרת חלילה אנחנו עלולים לקצור סופה".

מפגינים בעד ונגד הרפורמה בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים בעד ונגד הרפורמה בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר שבועות של הכנות תתקיים הערב מול רחבת הכנסת "הפגנת המיליון" של ארגוני הימין, תחת הכותרת "העם דורש רפורמה משפטית". להערכת מארגני העצרת, מאות אלפי בני אדם צפויים להגיע להפגנה מכל רחבי הארץ באמצעות מערך היסעים, תחבורה ציבורית, רכבות ורכבים פרטיים. עומסים צפויים באזור ירושלים החל משעות הצהריים.

בהפגנה ישתתפו השרים בצלאל סמוטריץ', ישראל כ"ץ, יריב לוין, ח"כ שמחה רוטמן ועוד עשרות שרים, חברי כנסת, רבנים, ואישי ציבור. בהפגנה ינאמו לוין, סמוטריץ', רוטמן ופעילת הימין נטלי דדון וכן שורה נוספת של פוליטיקאים ואנשי ציבור. לוין אמר אמש לקהל בוחריו: "אני צריך אתכם. אנחנו צריכים לעלות לירושלים להשמיע קול ברור בעד הרפורמה".

שורת רבנים יצאו בקריאה לציבור הדתי להגיע להפגנה, בהם הרב שרקי, הרב טאו, הרב יהושע שפירא ורבנים נוספים. גם בציבור החרדי צפויים עשרות אלפים להשתתף. ברחובות החרדים פורסמו פשקווילים ורכבי כריזה קראו להמונים להגיע ולהפגין נגד בג"ץ. בשל ההפגנה ייחסמו מהצהריים לתנועה הרחובות המובילים לכנסת. לקראת שעת ההפגנה ייחסמו רחובות רבים נוספים בכל אזור קריית הממשלה והסינמה סיטי.

מארגני ההפגנה, ח"כ אביחי בוארון וברל'ה קרומבי, העומד בראש "יוזמת תקומה 2023", יחד עם שורה ארוכה של ארגוני ימין ופעילי חברה אזרחית החלו לפני מספר שבועות בהכנות לקראת המפגן הענק הערב , תחת הדרישה מהממשלה ומהקואליציה להעביר את הרפורמה המשפטית במושב הכנסת הקרוב.

לדברי בוארון, "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה. אנחנו רוב בקלפי, אבל אנחנו לא באמת יכולים לנהל את המדינה. המציאות הזו חייבת להשתנות. גם למחנה הלאומי מותר שתהיה לו מניה בניהול ענייני המדינה. נמאס לנו להיות סוג ב'".

"נמאס לנו שכל החלטה שהממשלה מקבלת והיא לטובת החיילים או המתנחלים או תושבי דרום תל אביב, בג"ץ הוא זה שיחליט אם ההחלטה סבירה או לא ובדרך יפסול אותה או את החוק שמיטיב עם האוכלוסיות הללו", הוסיף, "אנחנו לא נעצור את המחאות ורק נרים אותם עד לעצרת המיליון שבה נבהיר לנשיא, לבית המשפט ולאופוזיציה - לא עוד! אחרי 75 שנה להקמת מדינת ישראל, עם ישראל יצא לחירות וישראל תצא לדרך חדשה. הגיע הזמן".