עיתון "יתד נאמן", המזוהה עם סיעת "דגל התורה", פרסם הבוקר (חמישי) מאמר המרים תמרור עצור לממשלה ומודיע למעשה שהגיע הזמן לחשוב מחדש על הרפורמה המשפטית. ההסבר לדרישה לחשב מסלול מחדש על פי המאמר מכיוון "שבית המשפט אינו מתנהל על פי חוקי תורת משה, גם אם יתוקנו כל התיקונים, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום הזה".

שני הצדדים יסכימו? הפשרה המסתמנת בצמצום עילת הסבירות | האזינו לריאיון
להיות הצד הנכון במשפט שלמה המודרני: קריאה לאנשי המחנה הלאומי | דעה

"כשהצד המפגין ברחובות בפראות תוך הפרת חוק ברגל גסה, מאיים במלחמת אחים שבפתח, אנחנו מאמינים להם, הם מסוגלים להוביל לשם! אם חלילה זה אכן יפרוץ, הרי שבמצבים כאלה 'היהודים תמיד אשמים', ועד כה ההיסטוריה המצערת לימדה אותנו שהסובלים במקרים כאלו רח"ל הם בעלי הזהות החרדית, ולמה לנו ללכת להיסטוריה הרחוקה כדי להווכח בנכונות החשש, וכי בימים אלו לא גברה ההסתה הפראית נגד הציבור החרדי ואין אנו עדים להסטת האש לכיוון בני הישיבות? וכל כך למה, על ויכוח לא לנו?" תהה כותב המאמר.

על פי המאמר, "היהדות החרדית שמוצאת את עצמה שלא ברצונה בעין ההוריקן החקיקתי והתקשורתי איננה חלק מהתגוששות הזו". בעיתון נרמז גם לאפשרות שיהדות התורה תיסוג מדרישתה לקדם חלקים ברפורמה כדי להבטיח את אי גיוסם של חרדים לשירות צבאי. "אמנם פסקת ההתגברות נחוצה לצורך שמירה על עמדם של בני הישיבות ולמען מניעת פגיעה בכל קודשי ישראל", נכתב במאמר, "אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו - האם נכון כיום לכוון את חצי הרעל שבאוויר לכיוון לבם הטהור של בני הישיבות?".

כזכור, מוקדם יותר החודש יו"ר מפלגת דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הראיון שהעניק ל-"וול סטריט ג'ורנל" בו אמר כי החליט לוותר בין היתר על קידום פסקת ההתגברות.  

בריאיון לעיתון "יתד נאמן", אמר חה"כ גפני כי "נתניהו אמר את דעתו לעיתון, אולם הבהרתי לו ששתיקתנו אינה כהודאה. אנחנו עומדים על דעתו שההסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה יכובד במלואו. גם בליכוד עצמו רצו ודרשו את פסקת ההתגברות ולכן נעמוד על כך שזה יקרה. הסברתי לנתניהו שאנחנו לא מנהלים מאבקים ולא הולכים לתקשורת על כל אמירה או ריאיון כזה אחר, ולכן הוא לא שמע מאיתנו תגובות וגם אנחנו לא הגבנו לדברים הללו".