יו"ר ש"ס אריה דרעי מגביר את מאמציו ונחוש להיות מעורב במידה רבה יותר לקראת המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. בעוד שבסביבת שר המשפטים יריב לוין שמהווה גורם משפיע בליכוד, כבר מתכננים את הצעד הבא, קידום החוק שישנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, דרעי לא מרוצה מהמצב שנוצר. לאורך כל הדרך הוא היה הגורם שדחף להגעה לפשרה ולהסכמות רחבות. יו"ר ש"ס עדיין בטוח כי על הקואליציה ללכת לכיוון הזה, על מנת להרגיע את הרוחות הסוערות בציבור.

מחלוקת בקואליציה סביב הצעת החוק של יהדות התורה: "לא עומדת על הפרק"
החלטה דרמטית: בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה במערכת הבריאות

במהלך התקופה האחרונה, שבה קודם החוק לביטול עילת הסבירות, הודיע דרעי כי אין בכוונתו להשתמש בחוק כדי לחזור לשולחן הממשלה. הוא הסביר כי הדבר נובע מרצונו להוריד את גובה הלהבות של המחאה, לא לעמוד במוקד הוויכוח ולחתור למגעים להסכמה.

אתמול, הביע דרעי זעם על החלטת קבוצת ח"כים מיהדות התורה להגיש את חוק לימוד התורה דווקא במועד הזה, בשיא המתח הציבורי, לאחר אישור חוק עילת הסבירות. דרעי אף תמך בפרסום הודעה משותפת של כלל ראשי הקואליציה, על כך שהחוק לא סוכם ולא יקודם. מסר ברוח זו, פורסם הבוקר בביטאון "הדרך", המזוהה עם המפלגה. 

"אבן הפינה עליה הושתתה ההנהגה הציבורית של מרנן ורבנן חכמי וגדולי ישראל, ובראשם מרן רבינו עובדיה יוסף זי"ע – היא האחריות. תיקון מערכת המשפט הוא דבר הכרחי, מרן רבינו זי"ע היה הראשון שקרא לכך, ותנועת ש"ס שילמה מחירים כבדים לאורך השנים על המחויבות שלה לנושא. אך התעקשות ודווקנות מבלי להסתכל ימינה ושמאלה, אינן מסימני החוכמה והתבונה. אי אפשר להתעלם מהמצב הנתון, ומכך שהדברים עלולים להידרדר עוד", נכתב. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמדי/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו, יריב לוין בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, יריב לוין בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המסר הברור ששלח ביטאון "אגודת ישראל" לשותפות בקואליציה
"המודיע", שמשמש כביטאון של אגודת ישראל, התייחס הבוקר לחקיקה המשפטית שמובילה הממשלה, כמו גם לדרישת המפלגה "להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם". 

"יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית, אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם. היא אינה מובילה את הרפורמה", נכתב. הביטאון הדגיש את מחוייבות המפלגה לקואליציה: "היא הצביעה יחד עם סיעות הקואליציה בעניין הרפורמה, כחלק ממחוייבותה הקואליציונית, והיא כמובן מקווה במקביל, שסיעות הקואליציה יצביעו יחד עמם במה שנוגע לציפור נפשה". 

כמו כן, בביטאון ביקשו לשלוח מסר מפייס למתנגדי הממשלה: "אין פניה של היהדות הנאמנה למאבקים. לא רק שאינה מעוניינת להוסיף שמן למדורה האוחזת בזירה הציבורית, אלא היא מצפה ומייחלת שיאוחו קרעים, שיושגו הסכמות ויגברו השפיות והרוגע בכל הצדדים. זה חשוב וחיוני לכולם, והניסיון לגרור אותה בעל כורחה, בחוסר סבירות קיצוני, לקלחת לא"לה-לא יצלח".