הערב (שלישי) דיווח העיתונאי עמית סגל בחדשות 12 על הצעה חדשה לפתרון המשבר סביב הוועדה לבחירת שופטים. ההצעה שהגיש שר המשפטים לשעבר חיים רמון, יועץ לא רשמי לקואליציה, לראש הממשלה נתניהו, ולפיה במקום שני נציגי לשכת עורכי הדין ימונו שני נציגי אופוזיציה. למעשה, כך שיהיו שלושה נציגי קואליציה, שלושה אופוזיציה ושלושה שופטים, כאשר שופט ימונה ברוב של 7 מ-9. ההצעה אמורה להעניק לקואליציה הנוכחית תחושת ביטחון שלא יידרסו גם כשיהיו באופוזיציה, ומצד שני - לא כוח הממשלה לא יגדל. בליכוד לא הגיבו על הידיעה.

יממה לאחר המתקפה של בנו: נתניהו הצהיר על גיבוי למערכת הביטחון
ראש אמ"ן לשעבר מדגיש: "נסראללה מחפש תירוצים, הוא חייב את ישראל"

אלפי מוחים ביישוב רמות מול מקום שהותו של בנימין נתניהו. ללא קרדיט (צילום :ללא קרדיט)

במקביל, על רקע הודעת ההכחשה שפרסמו החרדים לדיווח לפיו הם דורשים את הפסקת החקיקה, בכאן 11 דווח כי נתניהו הבטיח היום למפלגות החרדיות שיאשר את חוק הגיוס לפני המשך קידום הרפורמה, אבל ביקש מהם להוציא הכחשה פומבית לדיווחים לפיהם הם יעכבו את כל החקיקה בכנסת. לפי הדיווח, החרדים הסכימו.

בתוך כך, הבוקר פורסם במעריב כי ביהדות בתורה יש תמימות דעים לגבי הדרישה לחוקק פסגת התגברות כוללת וחוק כיוס "או שאין ממשלה". בכירים באגודת ישראל הדגישו כי "חרף האמירות בימים האחרונים מפי גורמים שונים בקואליציה, שלפיהן יש לדחות את החקיקה, לרכך את נוסח של חוק הגיוס וגם, על הדרך, לוותר על פסקת ההתגברות כדי להרגיע את המחאה או לעצור את תופעת אי־ההתנדבות למילואים - באגודת ישראל לא מוותרים ולא יוותרו על חקיקת חוק הגיוס בכנס החורף. החוק צריך לעבור - כולל פסקת התגברות. ללא חוק גיוס לא נהיה בממשלה הזאת".