היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (חמישי) כי קיימת מניעה משפטית לקדם את חוק הגיוס שאושר בממשלה הקודמת, אותו מתכוון ראש הממשלה נתניהו לקדם. ״ההצעה מתעלמת מהצרכים החדשים והדחופים של צה״ל, נעדרת תשתית עובדתית ומתעלמת מעמדת שר הביטחון״, אמרה היועמ"שית. בניגוד לעמדת היועמ״שית, ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד את החלת דין הרציפות על חוק הגיוס.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בחוות הדעת הובהר, כי בעת האחרונה נעשים ניסיונות לקדם הסדר גיוס במנותק מצה״ל וממערכת הביטחון, ובלי נתונים רלוונטיים ועדכניים. עוד נאמר, כי המציאות עמה מתמודדים המדינה וצה"ל בעת הנוכחית שונה בתכלית מזו שהתקיימה בעת גיבוש הצעת החוק הקודמת, שמנסים לקדם כעת, לרבות לחימה פעילה ועצימה במספר זירות בו זמנית.

בעמדה שגיבש המשנה ליועמ״שית גיל לימון נכתב כי מטרת כינוס וועדת השרים דווקא היום היא בשל ההליך המשפטי בבג״ץ ולא נעשה הליך סגור לאישור וקידום ההצעה.

שר המשפטים יריב לוין הביע זעם על המשנה ליועמ"שית גיל לימון: "מתי הייתה דרישה כזו באשר להחלת דין רציפות במקרים אחרים? מתי? היה פעם דבר כזה?".

"אתם עושים הכל הפוך. באופן תקדימי שלא היה כמוהו אף פעם. בדבר שסותר את כל העקרונות של הליך הרציפות. ולמה אתם עושים את זה? כולנו מבינים. בגלל ששר הביטחון לשעבר בני גנץ שהביא את ההצעה מתנגד לה היום", הוסיף לוין.

בתוך כך, השר חילי טרופר הגיש היום בשם שרי המחנה הממלכתי, ערר על החלטת ועדת שרים לענייני חקיקה לאשר החלת דין רציפות על הצעת החוק. במסגרת הערר נטען, כי קידום החוק לא תואם את צורכי הביטחון נוכח אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. בנוסף, נטען כי על הממשלה לגבש מתווה שירות חדש שיהלום את הצרכים של מערכת הביטחון והחברה הישראלית. עם קבלת הערר יעוכב ביצוע ההחלטה עד לקיום דיון בממשלה.

תנועת ״אימהות בחזית״ מסרה בתגובה לדיונים בוועדת השרים לענייני חקיקה על החלת דין רציפות: "ממשלת ישראל מתעקשת לרמוס את שלטון החוק תוך כדי פגיעה אנושה בבטחון המדינה. נאמר שוב את מה שנפסק בבית המשפט העליון כבר מספר פעמים על פני שני עשורים. רק חוק שירות שווה לכולםן ייתן מענה אמיתי לצרכי הצבא והחברה ויעמוד במבחני הפסיקה. הגיע הזמן שבית המשפט ישים סוף לעינוי הדין המתמשך ויעצור את הפגיעה המתמשכת בכבוד המשרתים ובטחון המדינה. עיננו נשואות לשופטי בית המשפט העליון .