מלחמת חרבות ברזל: מצרים דחתה היום (חמישי) את ההצעה הישראלית לנהל את פעולתו העתידית של מעבר רפיח בדרום רצועת עזה, כך אמרו שני מקורות ביטחוניים מצריים.

שלמה בניזרי תוקף: "אמרתם שאתם מעצמה מזרח תיכונית - ראינו מה קרה במלחמה"
סוף ידוע מראש: זה העתיד של חוק הגיוס החדש

גורמים מהשב"כ הציגו את התוכנית בביקור בקהיר אתמול, על רקע המתיחות הגואה בין שתי המדינות בעקבות התקדמות צה"ל בשבוע שעבר ברפיח. ההצעה הישראלית כללה מנגנון לניהול המעבר לאחר נסיגה ישראלית, אמרו המקורות הביטחוניים. מצרים מתעקשת שהמעבר ינוהל רק על ידי הרשויות הפלסטיניות, הם הוסיפו.

גורם רשמי ישראלי אמר, כי המשלחת נסעה למצרים "בעיקר כדי לדון בעניינים סביב רפיח, בהתחשב בהתפתחויות האחרונות", אך סירב לפרט. לשכת העיתונות הזרה של מצרים לא הגיבה.

חטיבת גבעתי במזרח רפיח (צילום :דובר צה"ל)

למצרים ולישראל יש הסכם שלום ותיק ושיתוף פעולה ביטחוני, אך מערכת היחסים נקלעה למתח במהלך המלחמה בעזה, במיוחד מאז ההתקדמות הישראלית סביב רפיח.

המשלחת הישראלית דנה גם במשא ומתן שנתקע במהלך ביקורם בקהיר, אך לא העבירה מסרים חדשים, אמרו המקורות המצריים. מצרים תיווכה בשיחות, יחד עם קטאר וארצות הברית.

בתוך כך, שר הביטחון גלנט אמר בתום ביקור ברפיח: "אני נמצא כעת במרחב רפיח אחרי שפגשתי את אלוף פיקוד הדרום, מפקד אוגדה 162, מח"ט 84, מח"ט 401, וחטיבת האש, כולם עובדים בצורה בלתי רגילה, בתוך השטח מפעילים אש, נתקפו כבר מאות מטרות, הכוחות מתמרנים והגיעו קרוב לקווים שלהם״.

״הפעולה הזאת תימשך באמצעות כוחות נוספים שיכנסו. מספר מנהרות במרחב הושמדו על ידי הכוחות שלנו ומנהרות נוספות יושמדו בקרוב. הפעולה הזאת תלך ותתעצם והחמאס הוא לא ארגון שיכול להתחדש כעת - אין לו עתודות, אין לו יכולת לייצר אמצעי לחימה, אין לו אספקה, אין לו חימוש, אין לו יכולת לטפל כמו שצריך במחבלים שנפגעים והמשמעות היא שאנחנו הולכים ושוחקים אותו".