שר הביטחון יואב גלנט שממשיך את ביקורו המדיני בארה"ב, התייחס לפני פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן, לסדרת הפגישות שהוא מקיים במהלך הימים האלו. "אני נכנס כעת לפגישה עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן, על מנת לדון כפי שידידים דנים בסדרה ארוכה של דברים - לבנון, עזה, איראן, הנושאים הקשורים אליהם וגם נושא האספקה האמריקאית לישראל״, ציין. 

עוד הוסיף: ״קיימתי כאן במהלך השבוע האחרון סדרה ארוכה של פגישות עם מזכיר ההגנה אוסטין, עם מזכיר המדינה בלינקן ועם רבים אחרים. הפגישות האלה חשובות מאוד וכעת אנחנו נמצאים בסיכומים של הדברים״. 

חיילי המילואים במציאות בלתי נתפסת: חיי הזוגיות על סף קריסה
"כמו האנטישמים בחו"ל": תושבי הצפון זועמים על עיריית מצפה רמון

לסיום, אמר: ״יש לנו מטרות משותפות, יש לנו יעדים משותפים ולפעמים אנחנו גם חלוקים על הדרכים באשר להשיג אותם. את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים, בצורה משותפת וטוב שכך". 

שר הביטחון יואב גלנט בוועדת חוץ וביטחון (צילום :שחר יורמן )

עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה לשר הביטחון: "כשהמחלוקות לא נפתרות במשך שבועות ארוכים בחדר הסגור, ראש ממשלת ישראל צריך לדבר בגלוי כדי להביא את מה שהלוחמים שלנו זקוקים לו - וכך קרה גם הפעם".

לאחר מכן, מהבית הלבן נמסר: "לא נגיב לכל הצהרותיו, נתמקד במה שישראל צריכה. הסיוע הצבאי ממשיך להגיע. סאליבן וגלנט בוחנים כיצד למנוע חזית מלחמה נוספת. אנו עובדים קשה כדי להרגיע את המצב בגבול הצפון של ישראל באמצעים דיפלומטיים. אנחנו עדיין עובדים עם נתניהו וצוותו כדי להגיע להפסקת אש כדי שנוכל לסיים את הלחימה".

יואב גלנט, לויד אוסטין  (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
יואב גלנט, לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
 

אתמול, נועד גלנט בפנטגון עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. זמן קצר לפני תחילת הפגישה, השניים מסרו לתקשורת מספר הצהרות. גלנט התייחס לאיום האיראני ואמר כי "הגיע הזמן שוושינגטון תמלא את התחייבויותיה לספק לנו את הנשק הנדרש כדי להתמודד עם האיומים".

"אנחנו נחושים לשנות את המציאות בשטח, והזמן אוזל לנו", הוסיף גלנט. יחד עם זאת, הבהיר כי "לא נשכח את תמיכתה של של ארה"ב בנו, מאז יום הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון.