על רקע הימשכות המשא ומתן לעסקה לשחרור החטופים, והדיווחים החוזרים ונשנים על אפשרות לפיצוץ המגעים, הערב (שני) נחשפו בחדשות 12 ציטוטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט משיחות שהתקיימו ביניהם לבין משפחות התצפיתניות החטופות מבסיס נחל עוז, שמוחזקות בשבי חמאס וסופגות עינויים כבר 325 ימים.

לפי הפרסום, יואב גלנט אמר למשפחות בפגישה: "אמרתי לכם כבר לפני חודש וחצי שבשלו התנאים לעסקה. זה היה נכון אז וזה נכון גם היום". 

תתפלאו: נתניהו רוצה עסקה - ויש לו סיבה אחת טובה מאוד לכך | אנה ברסקי  
"לא רצינית": המסר החריג שקיבלה ארצות הברית בסוגית עסקת החטופים

רומי אלבג, נעמה לוי, חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)
רומי אלבג, נעמה לוי, חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)

עוד הוסיף גלנט: "באירוע ציר פילדלפי אין מכשול ביטחוני. מערכת הביטחון אמרה בגלוי שתדע להתמודד עם כל החלטה שתתקבל באשר לעזיבת הציר לשישה שבועות". 

לעומת זאת, ראש הממשלה נתניהו למשפחות: "לא ניסוג מהדרישה שלנו לגבי ציר פילדלפי. זה בבחינת ייהרג ובל יעבור. לא מעניינת אותי העמדה של מערכת הביטחון בעניין הזה". 

הודגש כי התקיימו בין המשפחות לבכירים שיחות נפרדות נוכח מערכת היחסים העכורה וחוסר ההסכמות המשמעותי ביניהם. 

חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)
חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)
 

מלשכת ראש הממשלה נמסר מאוחר יותר כי "בניגוד לציטוט השקרי שהופיע בחדשות 12, ראש הממשלה נתניהו לא אמר בפגישה עם משפחות התצפיתניות כי 'עמדת מערכת הביטחון לא מעניינת' אותו בנושא פילדלפי. ראש הממשלה אמר כי הצורך בהחזקה מתמדת של ציר פילדלפי הוא ביטחוני - אך גם צורך מדיני עליון".

עוד הוסיפו בהודעתם: "ראש הממשלה הבהיר כי אם ישראל תיסוג מציר פילדלפי כעת, הלחץ למנוע את כיבושו מחדש יהיה עצום, ויעמיד בסימן שאלה גדול את יכולתינו לחזור לשם".