לאחר הבשורה המצערת בדבר חילוץ 6 גופות החטופים, עולה השאלה האם ארה"ב תצליח להשפיע על כינון עסקה. דוד מידן, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והתייחס להתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך המלחמה, לרבות באשר לסוגיית החטופים. 

בפתח הראיון אמר: "עסקה אחת תמיד עדיפה מעסקה של שלבים, אבל זה לא דבר שעושים ביום אחד ופה זמן הוא פקטור קריטי, ואז אתה מאבד עוד ועוד חטופים. אני חושב שאת ההצעה שעל כל חולשותיה היא הצעה שצריך לעשות בהקדם, כל הצעה אחרת אולי תשפר את ההצעה אבל לדעתי תצמצם את מספר החטופים החיים שנקבל".

נעם תיבון התעקש: זהו "הדבר הכי חשוב שעליו לא מדברים" | האזינו
טלטלה בשידור: ח"כ ביסמוט במסר ברור למחאה - "לא ניתן לחזית הזו להתפתח"

"העובדה שנתניהו אומר דבר והיפוכו מפעם לפעם זה לא דבר חדש", המשיך. "אני חושב שהמטרה של הדברים שהוא אמר - לקשור את עצמו לנושא של פילדלפי, ועכשיו שלא יזיזו אותו משם. וכך לתקוע כל סיכוי להצלחת המו"מ. זה נראה לי ברור. כשהוא אמר שבלעדי פילדלפי אין הסכם, הוא אמר שאין מו"מ".

"מה שנשאר עכשיו זה מה שהאמריקנים יעשו, לא מוציא את האפשרות שגם לנתניהו יש את שיקולי הבחירות האמריקנים, אולי זה השיקול המרכזי. לדעתי האמריקנים קרובים להחלטה לשים הצעה של 'טייק איט אור ליב איט', וילכו על קו יותר נוקשה, להגיד מי הסרבן ומי גרם לפיצוץ השיחות", הוסיף.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

לאחר מכן אמר: "הם יאשימו לא רק את נתניהו אני חושב אבל ישימו את הדגש עליו. שומעים טפטופים של עמדות ביקורתיות על העמדה בה נקט נתניהו. לדעתי השיקול המרכזי של נתניהו זה לא כל כך סמוטריץ' ובן גביר, אני לא משוכנע שהם ירצו לפרוש באיזשהו שלב, מה שמעסיק אותו זה לוודא שטראמפ ינצח כי אולי כך הוא רואה את חבל ההצלה שלו".

"כרגע נתניהו מהמר על טראמפ לא משום שטראמפ הוא הביטחון המוחלט, אבל אצל הדמוקרטים נתניהו די גמור", הסביר. "אני מבין שהוא מבין היטב שמול הדמוקרטים מצבו יהיה קשה. אני לא בטוח שאם טראמפ ייבחר זה מה שיושיע אותו. כל החלטותיו כרגע להערכתי נגזרות מהסיכוי הזה. במילים אחרות, 'אם אני עושה עסקה זה טוב לדמוקרטים ולכן לא אעשה עסקה'".

"יכול להיות שהוא עושה את טעות חייו. ראיתי שנתניהו משתמש במדינה כמכשיר כדי לקדם את האינטרס שלו, זה גרם לי לצאת החוצה. אני עדיין אופטימי, אני לא עיוור למצב הקשה ולבעיות הגדול שמחכות לנו בהמשך, אני אופטימי כי אני רואה שנתניהו בסוף דרכו. הוא לא נראה לי שהוא במיטבו, נראה לי די חבוט, עצבני, נראה שהוא מבין שהוא נמצא בסד אילוצים בלתי אפשרי, מאמין שבחודשים הקרובים הדברים ילכו וישתפרו. אני לא אופטימי לגבי מצב החטופים", הוסיף בסיום הראיון.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm