יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוחח הערב (שני) עם חבר הכנסת ממפלגתו, מיקי לוי, והשניים סיכמו כי לוי יעזוב את תפקידו בוועדת הקורונה, לאחר שאמש פורסם כי לוי הפר את הנחיות משרד הבריאות והתארח אצל בנו בתקופת הסגר. לוי התנצל והודיע כי ישלם כל קנס שיוטל עליו. 

"אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות ולשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם", אמר לפיד. "אני מתנצל בפני הציבור מעומק ליבי. בלי להכנס לפרטים כאלה ואחרים, ההתנהלות שלי היתה לא ראוייה ובשיחה עם לפיד הסכמנו שלאורה אסיים את תפקידי בו. הקורונה. כמובן שאשלם כל קנס שיוטל. גם כשקשה לא לפגוש את הנכדים והילדים בעת הזו, תפקידנו כנבחרים הוא להוות דוגמה ולקיים את ההנחיות באופן מלא", צייץ לוי בטוויטר.

על פי דיווח בחדשות 12 אמש, ח"כ לוי התארח בחג הסוכות אצל בנו, וזאת בניגוד להנחיות הסגר שקובעות כי אסור לארח או להתארח בבית אחר. עוד התברר כי לוי הפר את ההנחיות לא רק בסוכות אלא גם בראש השנה, כשאירח את נכדותיו.

יצויין כי בצהריים, עוד בטרם התפרסמה ההפרה הנוספת של ההנחיות על ידי ח"כ לוי, הגיב לפיד למעריב ואמר: "מיקי אדם מבוגר ואחראי לעצמו. למרות זאת דיברתי איתו ווידאתי שזה לא יקרה שוב. קורא לכולם לשמור על ההנחיות ובעיקר לנבחרי הציבור לתת דוגמא אישית".

כזכור, השרה לאיכות הסביבה, גילה גמליאל (הליכוד), הגיבה היום להאשמות כי הפרה בידוד, לאחר שנבדקה לנגיף הקורונה ונמצאה חיובית, ואמרה: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".