לו הבחירות היו נערכות היום, המפה הפוליטית הייתה משתנה באופן דרמטי - כך עולה מסקר שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12. לפי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מתרסקת ל-26 מנדטים בלבד - שלושה מנדטים פחות מהסקר האחרון. כמעט כל המנדטים שאיבד נתניהו עברו ישירות ליריבו נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה - ששוברת שיא עם 23 מנדטים. 

הבאות בתור הן יש עתיד שמשתפרת במנדט ל-18 מנדטים, הרשימה המשותפת יציבה עם 15 מנדטים וכחול לבן עם מספר חד ספרתי - 9 מנדטים בלבד, יחד עם ש"ס שגם היא הייתה מקבלת 9 מנדטים. סוגרות את הרשימה ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים ומרצ עם 5 מנדטים. 

לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי. 

מפת הגושים: גוש ימין-חרדים - 65 מנדטים, מרכז-שמאל - 55 מנדטים. 

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

הסקר אף בדק כיצד תיראה מפת המנדטים במקרה שראש עיריית תל אביב רון חולדאי היה עומד בראש מפלגה חדשה. התוצאות: יש עתיד יורדת ל-16 מנדטים, כחול לבן יורדת ל-7, מרצ יורדת ל-4 ואילו מפלגת חולדאי הייתה מקבלת 6 מנדטים. 

נתון דרמטי נוסף שעלה בסקר נוגע לשאלת ההליכה לבחירות: 49% מהנשאלים חושבים שיש לפרק את הממשלה וללכת לבחירות בהקדם האפשרי. 30% מעוניינים שהממשלה תמשיך בכהונתה ואילו 21% מהנשאלים ענו "לא יודע". לפי הנתונים בימין יש מיעוט שמעוניין בבחירות בעוד בשמאל-מרכז מדובר ברוב מוחץ. 

בנט תוקף את ההנהגה

בהמשך נשאלו הנבדקים האם על ראש הממשלה נתניהו לפטר את השרה גילה גמליאל, לאחר שדווח כי היא הפרה בידוד ואף ניסתה להטעות את משרד הבריאות במהלך החקירה האפידמיולוגית. רוב מוחץ - 76% - חושבים שעל נתניהו לפטר את גמליאל, בעוד רק 17% חושבים שלא ואילו 7% השיבו "לא יודע". 

הסקר בדק גם את שביעות הרצון ממקבלי ההחלטות במשבר הקורונה, בהם ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו.

לפי התוצאות, 65% אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו ורק 31% מרוצים מתפקודו. גם אדלשטיין לא פופולרי במיוחד עם 52% שאינם מרוצים מתפקודו כשר הבריאות לעומת 30% שמרוצים. דווקא הפרויקטור גמזו נהנה מפופולריות - 57% מרוצים ושבעי רצון מתפקודו ואילו 33% בלבד ענו כי אינם מרוצים מגמזו.