שר האוצר, ישראל כ״ץ, תקף הערב (רביעי) בחריפות את החלטות הממשלה בנושא הסגר, במסגרת הדיונים הפנימיים במשרד האוצר על גיבוש תוכנית הסיוע הכלכלית לעצמאים ולמובטלים.

הודעת נתניהו והשר כ"ץ (משרד רה"מ)

"אני לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות לסגור את המשק, ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים - אף אחד לא מקבל את זה", אמר כ"ץ.

"לצד המאבק על פתיחת המשק והעסקים הקטנים, אוודא שיהיה לאנשים בינתיים ממה לחיות וזו מטרת התוכנית. נתנו מענק למקבלי מס הכנסה שלילי, שאלה העובדים שמשתכרים את השכר הכי נמוך וגם לעצמאים הקטנים וכעת חייבים לחזק את המובטלים שמקבלים שכר נמוך ואין להם כרגע אלטרנטיבה תעסוקתית, כדי שיהיה להם ממה לחיות. אם המשק יפתח- הזכאות תעבור עם העובד למקום העבודה. חייבים גם להקדים תשלומים לעצמאים. אלה הולכים להיות חודשיים מאוד קשים", הוסיף.

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה לדברים: "ראש הממשלה נתניהו עומד בתוקף על ההכרח בסגר בעת הזאת, כשכולם רואים שהוא מחוייב המציאות ונותן תוצאות ראשונות. ראש הממשלה לא נכנע ללחצים מתוך הממשלה או מחוצה לה מצד אלה שמנסים לקושש קולות על חשבון בריאות הציבור. הכלכלה תהיה חזקה יותר רק כשהציבור יהיה בריא יותר".

כחלק מהמתווה המתגבש, החליט כ"ץ בדיון כי יתוגברו המקדמות והתשלומים לעצמאים והם יוקדמו לתחילת נובמבר. באשר למובטלים ייקבע קריטריון לקבלת המענקים עד רף השכר הממוצע של המובטלים - 8,000 שקל, עבור אלו שהיו מובטלים לפחות 100 ימים בתקופה זאת עד לחודשים ספטמבר- אוקטובר. המענק השני יוגדל וישמש תמריץ לחזרה לעבודה והוא יתקבל בארבעה תשלומים בנוסף לשכר, במסגרת פרוייקט התעסוקה.