רעידת אדמה נוספת באוצר: מנכ”לית המשרד קרן טרנר הודיעה אתמול על פרישתה מהתפקיד. בהודעת האוצר נאמר: “בהחלטה משותפת, שר האוצר ישראל כ”ץ והמנכ”לית הגיעו להסכמה על סיום תפקידה, לאור בקשתה”. בעקבות פרישתה ימונה מנהל רשות המסים לממלא מקום מנכ״ל המשרד, עד למינוי קבע שיסוכם בהמשך.

טרנר עוזבת חודש ימים לאחר פרישת הממונה על התקציבים שאול מרידור, שהותיר אותה ללא גיבוי מקצועי. כל העמדות שהביעה בישיבות ההנהלה, ובהן ביקורת על קבלת ההחלטות והיעדר תקציב מדינה, נדחו. טרנר, שכיהנה כמנכ”לית משרד התחבורה תחת כ”ץ, מונתה על ידו לתפקיד הנוכחי אחרי שקיבל את תיק האוצר ונחשבה למקורבת אליו מאוד.

בהודעת הפרישה המנומסת אמרה טרנר: “אני מודה לשר כ”ץ על שנים ארוכות של עבודה משותפת. אני משוכנעת שיחד עם אנשי המקצוע הוא ינהיג תוכנית כלכלית רחבה לטיפול במשבר הכלכלי עקב התפרצות נגיף הקורונה”.

מנכ''לית משרד האוצר קרן טרנר אייל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מנכ''לית משרד האוצר קרן טרנר אייל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מינוי נוסף התלוי ועומד באוויר הוא של יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי באוצר. השאלה מדוע מיהרה דוברת משרד האוצר להטריח בשישי האחרון את כתבי הכלכלה ולדווח על מינוי רוטנברג, סמנכ”ל הכספים בבזק, למחליפו של רוני חזקיהו כחשב הכללי באוצר עדיין נותרה ללא מענה.

מבדיקת “מעריב” מתברר שאחת הסיבות לריצה הנחפזת לתקשורת היא הפרסום בטור “שוטף פלוס” ב”מעריב סופהשבוע” משישי האחרון על אי־מציאת מועמד והאפשרות למינוי ממלא מקום זמני בגלל אי־הסכמות בקואליציה. שר האוצר כ”ץ רצה להוכיח שבאמתחתו מינוי קבוע ולכן מיהר “לבשר” על בחירת רוטנברג. בהנהלת בזק הופתעו מהמינוי, כי רוטנברג עדכן אותם על כך רק ביום שישי האחרון. מכיוון שהמינוי לא סופי, הנהלת בזק - בניגוד למקובל - לא מיהרה לדווח על כך לבורסה.

בפני השר כ”ץ עוד צפויים מכשולים בבואו לאשר את סופית את מינוי רוטנברג. האתגר הראשון הוא לצלוח את ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה. האתגר הגדול יותר הוא אישור ממשלתי למינוי והסכמת כחול לבן, וכאן לא בטוח שהאישור יינתן - אף שהמינוי חיוני לכלכלת המדינה. כחול לבן תתנה את מינוי רוטנברג באישור מועמדה לפרקליט המדינה. לוח הזמנים בעניין צפוף, מאחר שחזקיהו פורש בסוף החודש, וספק אם עד אז יגיעו הצדדים להבנות.