יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על הקלטות היועמ"ש שפורסמו אמש בחדשות 12, וציין כי לא הופתע מזה. "אנחנו רק מחכים שעוד מידע ייחשף, והאמת תצא לאור", הסביר ב-103FM, "ידענו שהדברים הם לא בהכרח בידיו של מנדלבליט, והדבר התברר פה בצורה שאיש ללא יוכל לחלוק עליה".

מנדלבליט הגיש כתב אישום על שוחד אחד ולא על שלושה כפי שהומלץ לו.
"ברור שהם תיאמו ביניהם את הכול והכול היה מוסכם, הם ידעו בדיוק לאן הם הולכים, גם שי ניצן ידע שאין כלום בכול התיקים אבל לפחות בתיק אחד הוא רצה להביא את התוצאה שהוא ייחל לה; להדחתו של רה"מ מהתפקיד, והכל כבר התברר ואני אומר לכם שזה רק טפח אחד שנחשף ואני מבטיח לכם שעוד יחשפו בקרוב דברים. תהיה פה רעידת אדמה, לא תהיה שום ברירה לאביחי מנדלבליט אלא להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו".

איפה הסחיטה?
"נורא פשוט, אתה רוצה שתיק אישי שלך ייסגר כי אתה יודע שהוא מסכן את תפקידך כיועמ"ש, אני אומר שמעבר לזה יש עוד אינפורמציה שקיימת אצל שי ניצן שיכלה לשלוח את מנדלבליט יכול להיות מאחורי סורג ובריח".

על מה אתה מדבר?
"אני לא אדבר על המידע הזה כי הוא עוד לא נחשף".

לא נחשף בהקלטות אתמול?
"יש עוד שיחות שהוקלטו".

רק להבין, יש עוד שיחה שממנה עולה שיש עוד פחד של היועמ"ש?
"יצא לך לשמוע את הקלטות הרפז?".

הפרשה הזו כל כך מורכבת.
"יצא לך לשמוע את ההקלטות שם?"

לא את כולם.
"חלק קטן ממה שיש שם ויש עוד הרבה".

מה העבירה הפלילית של מנדלבליט לכאורה?
"לא אעבור על החוק ולא על האתיקה למרות שיש לי חסינות ואני יוכל לדבר ככל שאני רוצה, אבל לא אעבור על החוק ולא אהיה שונה מכל אדם, אבל אגיד דבר אחד".

אתה מגלה טפח קטן ואנחנו סקרנים.
"זה יתגלה כל האירוע"

בקרוב?
"האירוע פה פשוט, לא היו יכולים להגיש את כתבי האישום המופרכים והאומללים האלה נגד נתניהו אלמלא שי ניצן לקח את זה כפרויקט חייו כאיש שמאל קיצוני שהחליט שנתניהו חייב ללכת הביתה בכל מחיר. הוא רתם את כל המערכת, את הפרקליטות והמשטרה".

ממניעים אידיאולוגיים?
"חד משמעית זה מה שאני אומר לך הבוקר, מניעים אידאולוגיים פוליטיים נטו. איש שמאל קיצוני, שונא ימין לאורך כל ימיו, כל התנהלותו".

חובש כיפה, התמנה בזמן כהונתו.
"לא רק שהוא זנח את הכיפה אלא גם את כל הערכים שהיא מסמלת. אף אחד בכלל לא יכול לחלוק על זה הוא שינה עורו לחלוטין, אני לא יודע כרגע מה הוא מאמין ".

דוידוב: "אי אפשר להגיד על כל אחד איך הוא פועל שהוא איש שמאל קיצוני, זה לא קיצוני".
זוהר: "אני אומר את האמת, זה נשמע הזוי שאתם הבוקר מנסים לגונן על שי ניצן".
דוידוב: "אני לא מגוננת".
זוהר: "אני מציע לכם לרדת מזה".
יוכפז: "אנחנו לא מגוננים, אנחנו מנסים להבין איפה הסחיטה? ממה מנדלבליט חושש?"
זוהר: "אמרתי, לא הסברתי את עצמי יפה? הסברתי יפה מאוד, אם היה מצב בו מנדלבליט לא היה מגיש את כתבי האישום, התיק שלו לא היה נסגר".

אבל זה קורה אחרי.
"הוא היה מודח מתפקידו, הדבר הזה נשאר בידיו של שי ניצן ומעצם העובדה ששי ניצן לא קיבל החלטה בנושא הייתה אפשרות למנדלבליט לכהן בתפקיד".

אם היה מקבל החלטה בנושא?
"הוא היה עף הביתה מיד, איזו שאלה".

ומה לגבי הטענה שהוא לא יכול להחליט בעניין הבוס שלו בשל ניגוד עניינים?
"אתה לא מבין שניגוד עניינים חל רק עלינו חברי הכנסת ונבחרי הציבור?  על הפרקליטים והשופטים זה לא חל. אתם עוד לא יודעים את העולם ההפוך שלנו?".

היועמ''ש אביחי מנדלבליט בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין (צילום: באדיבות דוברות משרד המשפטים)
היועמ''ש אביחי מנדלבליט בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין (צילום: באדיבות דוברות משרד המשפטים)

בלי ציניות, אתה מצפה מפרקליט המדינה לקבל החלטה בתיק של הבוס שלו בזמן שהוא מנהל אותו ללא ניגוד עניינים.
"אני לא מצפה מהם לכלום, לא הייתה לי ציפייה ולא תהיה".

אם היה מקבל החלטה הייתם אומרים שהוא מצוי בניגוד עניינים.
"התירוץ זה שהוא לא קיבל החלטה כי הוא חשש שהוא בניגוד עניינים קודם כל זה קו מעניין לתגובה של שי ניצן, אני מחכה שהוא יגיד".

אמר אותה אתמול.
"אתמול בערב הוא אמר שהוא חשש שהוא בניגוד עניינים".

בתגובתו נטען כי מערכת היחסים בין מנדלבליט לניצן הייתה טובה מאוד לכל תקופת כהונתם המשותפת. באשר לטענה כאילו ניצן יכול היה להחזיק את מנדלבליט בגרון – טענה מופרכת לחלוטין.
"אני ממש מתרגש, באמת תגובה שמשכנעת אותי מאוד שהם זכים וטהורים. אנשי צדק, אנשי אמת, פשוט מרגש. סליחה על הציניות הבוקר אבל חברים יש פה רעידת אדמה, תהיה פה רעידת אדמה גם בשבועות הקרובים, ואם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום תהיה פה רעידת אדמה".

זה איום?
"לא, הבטחה. מה שעשה מנדלבליט ומה שעשה שי ניצן נחשף לציבור וכולם יודעים מה קרה".

אתה מדבר כאילו אתה זה שמחזיק בחומרים.
"אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד – רק טפח קטן נחשף, קטנצ'יק. לכן אני חושב שאם אנשים לא יפנימו אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד רה"מ שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה הם יצטרכו לשלם על זה מחיר".

אני שומע איום כמעט מפורש.
"אני אומר את זה חד משמעית ברגע שאני מציג עובדות ואני מדבר על עובדות, אני לא מאיים ולא אומר דברים בגדר איום אלא קובע עובדות. כתבי האישום נגד נתניהו הוגשו בצורה מופרכת, נעשו שלא כדין באופן מושחת, מלוכלך, שחור משחור. ראינו את ההתנהלות לא רק שם, ההקלטה שנחשפה אתמול הראתה סופית שכתבי האישום הוגשו בכוח על ידי מנדלבליט משום שלא הייתה לו ברירה אחרת, כי הוא היה משלם מחיר. זה מה שאנחנו יודעים והאינפורמציה הזאת צריכה להספיק כדי לגמור את הסיפור הזה".

עד כמה אפי נווה ינסה להציל את עורו?
"אינני יודע, בינתיים אני לא יודע אם חשיפת הקלטת משפרת את מצבו או שמא פוגעת, כי מן הסתם אנשי הפרקליטות והמשטרה ובמיוחד היועמ"ש לא שמחים על חשיפת הקלטת הזאת. אנחנו נוודא שהוא יקבל את הצדק הראוי לכל אזרח במדינת ישראל ולא נאפשר פגיעה באף אחד כולל אפי נווה שאין סיכוי שאנחנו נאפשר שיהיה חוסר צדק".

לאפי נווה נעשה עוול?
"לא אתן לך להכניס לי מילים בפה".

אפי נוה (צילום: אבשלום ששוני)
אפי נוה (צילום: אבשלום ששוני)

אנחנו שומעים את הקשר שאתה עושה.
"אנחנו נלחם שיהיה צדק הוגן לכל אדם באשר הוא".

כשאני שומע את הדברים שלך, האם זה קשור לעובדה שהפרקליט של אפי נווה הצטרף לאחרונה לצוות ההגנה של רה"מ?
"אינני יודע אם יש קשר ואני לא מכיר את החיבור באופן אישי, לכן לא יודע".

צריך לפתוח בחקירה נגד פרקליט המדינה.
"ועוד איך איזו שאלה צריך לחקור את שי ניצן מידית אם הוא סחט את מנדלבליט בין אם אגב אמר במפורש או ברמז צריך לבדוק את הסוגייה מידית, כנ"ל את הסוגייה של אביחי מנדלבליט מדוע החליט להגיש את כתבי האישום המופרכים הללו מדוע הלך על עבירת שוחד של סיקור חיובי מה שלא קרה אף פעם בישראל ואף פעם בעולם הדבירם האלה צריכים להישאל".

יש מי שחשוב הפוך, שמי שסחט וסוחט את מנדלבליט זה סביבתו של נתניהו ולראיה לא נחקר בצוללות ולא התקבלו רוב ההחלטות של שי ניצן בתיקי נתניהו. 
"זו בדיחה גרועה. בדיחה גרועה שאפילו לא יכולה להצחיק".

למה? פרשת המניות.
"אתם רציניים? אתם אומרים ששלושה כתבי אישום, אחד מהם על עבירות שוחד שיכולות חלילה להכניס אותו מאחורי סורג ובריח על לא עוול בכפו, אדם חף מפשע, אתם רציניים? איך אתם יכולים לטעון טענות כאלה? טענה מופרכת ולא מצחיקה".

מנדלבליט לא פורש מתפקידו ומוחק את כתבי האישום נגד רה"מ נתניהו יהיו עוד הקלטות ופרשיות מביכות סביבו בין היתר חשדות לפלילים יותר משמעותי מחקירת הרפז?
"אתן לדמיון שלכם לעבוד חזק הבוקר רק אזכיר דבר אחד, כל האמת תיחשף וכולנו בישראל נדע מי ישר הדרך ומי אלו המושחתים ואם קראו לנו לא מזמן חברי ארגון פשיעה יכול להיות שעכשיו יהיה פה שיח חדש סביב העניין הזה".

בהמשך הבוקר זוהר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן שנפסיק לפחד ממערכת המשפט, כבר לא צריך לחשוש מהם. הדברים שנחשפים בחודשים האחרונים מעידים על רקבון מוחלט ותפירת תיקים. לא איימתי על מנדלבליט, אם יש לו כבוד עצמי, לאור הדברים שנחשפים, ראוי שיתפטר".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו.

בשעות הצהריים המוקדמות נמסרה מטעמו של ח"כ זוהר: "למען הסר ספק, אני מבקש להבהיר כי לא שוחחתי כלל עם רה״מ או מי מאנשיו לפני הראיון ל 103fm, בו הוצאו דבריי מהקשרם בעניינו של מנדלבליט. הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי ולא היתה לי שום כוונה לאיים על איש. גם אם דבריי הובנו אחרת אני מבקש להבהיר שוב כי לא היתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר כנגד היועמ״ש לממשלה".