היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מגיב למתקפות נגדו ביממה האחרונה ובראשן דבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר שאמר "יהיו עוד הקלטות אם מנדלבליט לא יתפטר". בהודעה רשמית שפרסם מנדלבליט אמר: "איומים למיניהם לא ירתיעו את היועץ המשפטי לממשלה מלבצע מלאכתו. היועץ המשפטי לממשלה פעל לאורך כל תפקידו וימשיך לפעול ללא מורא וללא פחד ומשיקולים ענייניים בלבד, לפי הראיות והדין".

בנוסף לכך, התייחס מנדלבליט בהודעתו לטענות לפיהן נסחט על ידי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בנוגע לכתבי האישום שהגיש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הטענה כאילו נסחט או הושפע בהחלטותיו כתובע הכללי של מדינת ישראל משיקולים זרים כאלה ואחרים - היא מופרכת ומגוחכת, וממילא החלטות אלה, שהתקבלו לאחר הליך מקצועי וסדור בהשתתפות גורמים רבים, עומדות כעת למבחן שיפוטי, שהוא המבחן הקובע".

עוד נמסר בהודעתו של היועמ"ש לדברים: "כפי שהובהר אמש, אין שום זיקה או קשר בין הדברים שנאמרו בכעס בשיחה סגורה בין חברים לפני שנים, בתקופה בה חש ד"ר מנדלבליט פגוע מן ההתנהלות כלפיו, לבין התיקים הנוגעים לרה"מ ואחרים. כל ניסיון להלך אימים באמצעות איום על חשיפת חומרים מכפישים וכיוצא באלה - נדון לכישלון". 

שי ניצן בראיון עם אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב. צילום: אוניברסיטת תל אביב

כזכור, אתמול פורסמו בחדשות 12 הקלטות משיחה בין מנדלבליט ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה, בהן נשמע היועמ"ש אומר, לכאורה, שפרקליט המדינה דאז שי ניצן לוחץ עליו להגיש כתבי אישום נגד נתניהו. עוד נמסר כי פניות שהוגשו בנוגע לדבריו של זוהר הועברו לטיפולה של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו״ד נורית ליטמן, אשר תבחן את הדברים עם אגף החקירות והמודיעין במשטרה כמקובל.

מוקדם יותר אמרה עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש, על מנדלבליט כי "הוא יעד להתקפות הכי בוטות בהיסטוריה". במסגרת דברים שנשאה בכנס במכון הישראלי לדמוקרטיה אמרה: "פעילותם של מוסדות המדינה מתבצעת בצורה עניינית ונתקלת באתגרים קשים ולא פשוטים מאישי ציבור".