לאחר שהורה אמש על הקמת ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות וכלי השיט בחירות, נשא היום (שני) יו"ר כחול לבן ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ דברים בישיבת סיעתו. בדבריו התייחס גנץ לדיבורים המתמשכים במערכת הפוליטית בנוגע להליכה לבחירות, חרף מצבו הבעייתי בסקרים.

גנץ: "הדלפת הטיסה לסעודיה היא צעד חסר אחריות"

בדבריו אמר שר הביטחון: "כולם מדברים על בחירות. אני מבקש לומר שאני חושב שישראל צריכה ממשלה מתפקדת, מגובה בתפקיד ומתבססת על שיתוף פעולה. אני לא חושש מבחירות, אך לא חושב שהן הדבר הנדרש למדינת ישראל. אמשיך לשרת את הממשלה ככל שאוכל, לא בוויתור על סדר העדיפויות והעקרונות שלי מול מדינת ישראל. בוודאי לא העמדת צרכיי לפני מדינת ישראל".

גנץ המשיך לתקוף : "לאחר שבחנתי את נושא הצוללות החלטתי להורות על הקמת ועדת בדיקה ממלכתית בנושא. אם, כפי שטוענים אנשי רה"מ, נסרק הנושא במסרקות ברזל, הרי שכל אחד הבטוח בחפותו היה שמח להוכיח לכולם את צדקתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את גנץ בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד. בדבריו אמר: "בושה שהוא משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי. לפני ארבעה חודשים הוא אמר 'היועמ"ש לא מצא צורך לפתוח בחקירה בעניין הצוללות ואני מסתפק בזה'". 

בדבריו פסל נתניהו את רעיון הקמת הוועדה ואמר: "מעולם לא התייחסתי לדברים הללו, אני לא מתכוון להתחיל לעשות זאת עכשיו. אני רק יכול להגיד לכם שלאורך שנותיי כראש ממשלה לא חסכתי שום מאמץ כדי לחזק את מדינת ישראל וכדי להרחיב את מעגל השלום ואנחנו מצליחים לעשות את זה עם האמירויות, בחריין וסודן ואני מקווה שהמעגל הזה ילך ויתרחב".

עוד הוסיף נתניהו: "אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה ועדה תפורה בראשות מי שאמר לפני שראש הממשלה צריך להתפטר, כלומר כל זה, הוועדה התפורה הזאת, עם המסקנה התפורה הזאת, נועדו רק כדי להביא מסקנה תפורה מראש כדי לקושש קולות ואני חושב שזאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה"ל כפי שעשה גנץ. אני יכול רק לקוות שגנץ יתעשת ויתחיל לחזור לדבר שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו בשלב הזה וזה להמשיך לעבוד יחד לטובת הקורונה, לטובת שיפור הכלכלה שלנו, לטובת הרחבת מעגל השלום ולשאר ההישגים ויש כאן הישגים". 

"יש לנו הישגים בקורונה, הישגים בשלום, הישגים בכלכלה ועוד אתגרים גדולים לפנינו ועליהם אנחנו צריכים כרגע להתרכז. זה לא הזמן לתרגילים, זה לא הזמן לפאודות, זה הזמן לעבודה משותפת אמיתית", המשיך נתניהו. "זו הייתה השאיפה שלנו מהרגע הראשון וזה עדיין השאיפה שלי אבל אני חייב להגיד שהיא מתפוגגת מדי יום".

מסיעת כחול לבן נמסר לאחר דבריו של נתניהו: "הקמת הועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות 2. כחול לבן לא מטילה ספק כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה".

גם שר הפנים, אריה דרעי, עלה לנאום בישיבת הסיעה של ש"ס ויצא נגד גנץ כאשר אמר כי "כמי שעבד עם כמה שרי ביטחון בישראל, אני יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים. הקמת הוועדה שהתנגד לה בעצמו תהפוך את קודש הקודשים של צה"ל ומערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות".

"לאור ההתנהלות בזמן האחרון אני בספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזו. אני פונה מכאן לראש הממשלה ושר הביטחון. הגענו לשעת האמת, אנחנו בשעת הנעילה של הממשלה. כעת, צריך לשים הכל בצד ולהתמקד בטיפול בקורונה, בהצלת חיים ובפרנסת עם ישראל. צריך להחזיר מיידית את כל ילדי ישראל ללימודים ולהציל את הפרנסה של מאות אלפים ולדאוג לאוכלוסיות המוחלשות. אם לא נתאחד כולנו יהיה מאוחר מדי ואת המחיר ישלם עם ישראל כולו", הוסיף דרעי.

לפיד בישיבת הסיעה: "לא נתפשר על תאריך"

גם מפלגתו של יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, יש עתיד-תל"ם, התכנסה היום לישיבת סיעה, במהלכה אמר לפיד: "ב-2 בדצמבר נעלה חוק לפיזור הכנסת. לא נמשוך אותו ברגע האחרון ולא ננהל עליו משא ומתן. הגיע הזמן לבחירות, מהממשלה הזו לא ייצא כלום. יש פה אוסף של פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם ולא עובדים עבור אזרחי ישראל. הכיסא לפני הכל".