שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', הגיבה הערב (שני) בראיון לכאן 11 למספר טענות שנשמעו כלפיה מטעם גורמים בכחול לבן, בטענה להשפעה מזיקה על קמפיין הבחירות של המפלגה.

כך למשל, גורם המקורב לינקלביץ' צוטט: "עומר אמרה לי באופן מפורש שהיא מתה מפחד שאולי יום אחד בני גנץ יהיה ראש הממשלה. יש לו מזל, והוא עוד מסוגל להגיע לשם. אין לו שום יכולת לקבל החלטות ואפס מנהיגות. היא אמרה לי באופן ברור שהיא שולטת בו, וכל מה שהיא תדרוש ממנו היא תקבל".

ינקלביץ' הגיבה: "הגיע הזמן לשים סוף לשקרים. נכנסתי לפוליטיקה ממקום ערכי. במקום לבדוק עניינית את הרזומה שלי, משתלחים בי בצורה מכוערת... יש אנשים שנלחמים בבני גנץ ועושים זאת באמצעות השמצות כלפיי".

עוד צוטטה מקורבת לינקלביץ', שאמרה: "גבי אשכנזי רוצה מאוד שהיא לא תהיה בכחול לבן, הוא יעשה הכל כדי להעיף אותה". כמו כן, גורם בכחול לבן צוטט: "כל היועצים התנגדו לעומר ינקלביץ'. גם בקמפיין, גם בקרבתה לגנץ, גם בשילוב שלה ברשימה. האנשים הכי קרובים לגנץ ניהלו מלחמת עולם כדי שלא תצטרף: מעיין ישראלי, הוד בצר, חילי טרופר, כולם הסבירו לו על העבר הבעייתי שלה. זה המקרה היחיד שבו הוא התעלם מהיועצים".

"זה אינטרס לאומי שאנשים מאוכלוסיות מודרות, כמו אישה חרדית, יהיו במעמד לקבל החלטות, ובמקום לעזור יצאו נגדי באמירות פוגעניות שנגד גברים לא היו נאמרות", הגיבה ינקלביץ'.