בן כספית כתב לא פעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על סביבתו, אופן קבלת החלטותיו ועל התנהלותו. היום (שישי), התראיין כספית לתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM ושוחח איתו על התוכנית 'עובדה' ששודרה אתמול וחשפה כיצד שותפו של עורך דינו של נתניהו ניסה, לכאורה, להפליל את אחד השופטים במשפט ראש הממשלה. "זה לקחת את 'בית הקלפים' ולערבב אותו עם 'תעלת בלאומליך, זה מפחיד ומבעית''', טען כספית שהוסיף כי "מי שעומד בדרכו בליכוד ראשו יותז, ומי שמחוץ לליכוד, אז יש מערכת שתעשה את זה".

אני מניח שצפית בתוכנית 'עובדה' של אילנה דיין. תשמע, מפחיד מאוד לראות כמה רחוק נתניהו מוכן ללכת בשביל לקבל את ראשות הממשלה. 
"ההגדרה שלך נכונה זה מפחיד ומבעית. זה לקחת את 'בית הקלפים' ולערבב אותו עם 'תעלת בלאומליך'. כמובן, לראות עורך דין שהוא השותף של עמית חדד שמייצג את ראש הממשלה יושב ומסביר שצריך להפליל במירכאות, כלומר לאסוף חומר על הרכב השופטים, ואחר כך מנסה להרחיק את עצמו ואומר שהכול לכאורה וכולי, זה פשוט לא יאמן. תראה, זה דברים שאנחנו כותבים כבר שנתיים. זה התחיל בחוקר הפשוט, עבר למפקד של יחידת להב, עבר לראש אגף החקירות שהיה אז מני יצחקי, עובר למפכ"ל אלשיך, משם התחיל הסולם של הפרקליטות, והנה הגיע התור של השופטים, ואתה יודע, אף אחד לא בא ואומר 'משוגעים, תרדו מהגג הזה'".

נתניהו: "מתנהלות כאן חקירות פוליטיות ותפירת תיקים"

משהו הפתיע אותך בשיטות בהן הוא נוקט נתניהו? 
"האמת שלא. תשמע, זה משהו אחד להיות בעל טור כמוני, לכתוב בפנקס ולפרסם בעיתון ולדעת שלא יתבעו אותך כי אתה על קרקע מוצקה וזה משהו אחר לעשות סרטים. הרי בסרט אתה צריך מספר. היו אתמול שני מספרים מבריקים לאילנה דיין: האחד הוא רונן צור, שנתן הופעה לדעתי משובחת, והוציא את גנץ הכי טוב שאפשר, והשני הוא צביקה נוה, האח הלא מוכר של אפי נוה, ואולי טוב שהוא לא מוכר. תראה, לא הייתי קונה סיגר משומש מהאיש הזה שכנראה הוא בעל מקצוע טוב ומספק את הסחורה, והכי גרוע שהוד בצר, האיש של גנץ, דווקא את החברה הזו סוחר מכל החברות בעולם".

המסקנה היא שכל מי שעומד בדרכו של נתניהו יחוסל בשיטה זו או אחרת?
"חד משמעית. זו שיטת מכסחת הדשא המפורסמת. מי שעומד בדרכו בליכוד ראשו יותז, ומי שעומד בדרכו מחוץ לליכוד, אז יש מערכת, הסוכנים הרבים באמצעי התקשורת, אמצעי התקשורת השייכים לאותה בת הקול שיוצאת מבלפור, ועד ל'אני מוכן לשלם לך 300 אלף שקל על הסכם שתיקה'. תשמע כתבים מהסוג שלי מכירים את זה טוב, אבל לראות את בטלוויזיה"

הגילוי הכי מדהים של אילנה לדעתי הוא שראש השב"כ לא שיתף את נתניהו שהאיראנים פרצו לסלולר של גנץ. 
"ידעתי משהו אחר, ופרסמתי את הסיפור בקטן מאוד, אבל זה לא משנה. ראש השב"כ קיבל החלטה נכונה באמצע מערכת הבחירות, הוא אמר את זה לבני גנץ, אבל זה דלף ממנו בסוף".

ומה קרה לזאב אלקין?
"אלקין זה בעצם אבדה. זה המוציא והמביא הכי חשוב באזור נתניהו. הוא זה שיושב בכל הפגישות אצל פוטין, הוא ניהל משאים ומתנים. הגברת האשימה אותו בכך שאיילת שקד הופכת לשרת משפטים, והיא לא יודעת שהוא מתנגד לכך בתוקף. אגב, קורה את אותו הדבר ליריב לוין. אין חברת ביטוח בדבר הזה". 

אתה כותב שנתניהו תחת טראנס, לחש וכישוף
"זה לא מילים שלי, למרות שלא הייתי יכול לבחור מילים יותר טובות. אי אפשר להתכחש ליכולות העל טבעיות שלו, אבל בסוף אם אתה מסתכל בראייה היסטורית הוא לא הרפתקן. יש לנו ראש ממשלה שמקבל החלטות לא רציונאליות". 

אתה מקבל את הניתוח הפוליטי שהליכה לבחירות תגרום לאובדן השלטון של נתניהו? 
"אני מקבל את הניתוח ההיסטורי שהנבואה נתנה לשוטים. המצב של נתניהו קשה מאי פעם, הוא חסר תקדים, לא היה מצב בו הימין מתחלק בצורה דרמטית. אני חושב שעידן נתניהו לפני סיום, אבל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

עו''ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עו''ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד עמית חדד מסר בתגובה לתוכנית: "אני מבקש להבהיר באופן חד משמעי: עד אתמול לא היה לי שמץ של ידיעה על הדברים שצוטטו מפיו של עו"ד רוט, שבחלוקת העבודה במשרד - אין לו שום נגיעה לתיקי ראש הממשלה, בהם אני מטפל באופן אישי ובלעדי. עם זאת, ברור שנעשה לו ניסיון "עוקץ" זדוני שבו הציגו בפניו תרחיש תיאורטי שלא היה ולא נברא, בניסיון מעוות להטיל דופי בי ובמשרדי ובכך לפגוע גם בראש הממשלה, שכלל אינו מכיר את עו"ד רוט. המדיניות שלי היא ברורה: האתיקה שלנו גבוהה ביותר - אנחנו נלחמים  למען לקוחותינו עם כל הידע המקצועי והנשמה, אבל אך רק על סמך העובדות בבית המשפט. אני מגנה ומתנער מכל ניסיון להשפעה חיצונית על בתי המשפט".

תגובת עו"ד אריאל רוט: "אגיש תביעת לשון הרע נגד התוכנית "עובדה" וגורמים נוספים שהוציאו עלי דיבה באופן עקלקל, ושיתפו פעולה עם שיבוש חמור של כוונתי ושל דברי בעריכה מעוותת במתכוון, כדי להציג אותי באופן הפוך מכפי שהיה במציאות".