בכפוף לאישור מזכירות התנועה: ועדת החוקה של הליכוד בראשות חיים כץ התכנסה הערב (רביעי) כדי לדון בהצעה המשותפת של יו"ר התנועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר המרכז באשר לקיום או אי קיום פריימריז (בחירות מקדימות) להרכב הרשימה לקראת הבחירות לכנסת ה-24 שיתקיימו ב-23 במרץ 2021. ב"חדשות 12" דווח כי נתניהו הציע למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, את המקום החמישי ברשימה.

משה בר סימן טוב בוועידת הדיאלוג הבינלאומית למנהיגות אסטרטגית

הוועדה החליטה כי לא יערכו פריימריז לראשות המפלגה, אך יחד עם זאת הוחלט, כי  ההחלטה כאמור וחמישה שריונים עד המקום ה-40 ברשימה יובאו לאישורה של מזכירות התנועה.

אתמול פורסם כי לקראת כינוס ועדת החוקה של הליכוד, צפוי נתניהו לגבש הצעה בתיאום עם כץ, לפיה גם הפעם יבוטלו הפריימריז בליכוד - בטענה כי קשה עד בלתי אפשרי לנהל הליך תקין של קמפיין הבחירות הפנימיות במהלך הסגר ולקיים כסדרו את יום ההצבעה ואת ספירת הקולות, שעל פי חוקת הליכוד נעשית פיזית, בקלפיות.

עם זאת פורסם, כי מתגבשת קבוצה בתוך הליכוד שדורשת קיום בחירות פנימיות, בראשות ח"כ ניר ברקת, שמתכוון לשפר את מיקומו ברשימה, גלעד שרון ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון. חברי המרכז המזוהים עם דנון מקדמים הצעה לשריינו ברשימה אם יוחלט שלא לקיים פריימריז. לטענתם, דנון הוא הנפגע המרכזי מביטול הפריימריז בשל מעמדו החזק בתנועה.

תומכי הפריימריז מסתמכים על חוות הדעת שהפיץ בתחילת השבוע המשנה ליועמ"ש רז נזרי, שלפיה "גם במהלך ימי הסגר תתאפשר פעילות מפלגתית לצורך היערכות לבחירות הכלליות לכנסת". בחוות הדעת מציין נזרי כי בכוונת היועמ"ש להתייחס בהמשך גם לסוגיות נוספות הנוגעות לפעילות מפלגתית במהלך הסגר.

עוד פורסם, כי אם יצליח לשכנע את חברי מרכז הליכוד לוותר שוב על פריימריז, צפוי נתניהו לקדם החלטה על שריון שלושה־ארבעה מועמדים למקומות ריאליים – בין 10 ל־26, וכן המקום ה־28. מועמד נוסף ישוריין למקום ה־36, הנחשב לגבולי מאוד.

בין המועמדים של נתניהו נמצאת חברת כנסת לשעבר שולי מועלם רפאלי, שעל פי גורמים בליכוד נפגשה עם נתניהו ושוחחה עמו על האפשרות שתשוריין. גם שמותיהם של יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, תת־אלוף (במיל') גל הירש, וכן עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, עלו כמועמדים לשריון.