ברקע הניסיונות לבצע חיבורים בין מפלגות המרכז-שמאל לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-24 הודיע היום (חמישי) שר הביטחון, המשפטים והתקשורת בני גנץ כי הוא מתכוון לרוץ בבחירות הקרובות עם מפלגתו כאשר הוא יעמוד בראש הרשימה, גם אם יהיה ניתן לאחד אותה עם מפלגה אחרת. גנץ אמר את הדברים בראיון ל"כאן ב'".

"אמשיך כראש כחול לבן", אמר גנץ והוסיף: "אני מקווה שנמצא פתרונות. אנחנו יציבים וצומחים לאט. מאמינים במסר שלנו ובזה שצריך לשנות את השיח במדינת ישראל".

התמודדת כראש כחול לבן כבר שלוש פעמים. שקלת להציע לגבי אשכנזי לעמוד בראש המפלגה?
"אני מציע לא לזלזל. היו לנו 35  מנדטים ויותר כשהיינו שלוש מפלגות. אנחנו אחרי משבר פוליטי, דברים השתנו. ננסה לצמוח מעל אחוז החסימה כי אנחנו יציבים. אנחנו נהיה המפלגה המשפיעה ביותר".

בהמשך התייחס גנץ להשבעתו אמש של ג'ו ביידן לנשיאה ה-46 של ארצות הברית ואמר כי הוא "מבקש להודות לטראמפ על מה שהוא עשה למען ישראל ולקבל בברכה את ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס". לדבריו, "יש לנו הרבה על מה לעבוד איתם וחשוב שנפתח שיח. בפעם האחרונה זה לא נגמר טוב".

על תוכנית הגרעין האיראנית וההערכות לפיהן ביידן מתכוון לחזור אליה אמר גנץ, כי "אסור שאיראן תגיע ליכולת גרעינית, חייבים לדאוג שזה ייעצר. אסור שהיא תהפוך לגרעינית, זה אינטרס עולמי, אזורי וישראלי. הברכות לטראמפ הן על זה שהמאמץ לבלום את איראן במזרח התיכון נשא פרי".

אף אחד לא מאמין שישראל תפגע באיראן.
"אנחנו עוסקים בכל המישורים. אני מכיר את שר ההגנה האמריקאי המיועד ואת סגנו, אנחנו נמשיך איתם את השיח הזה".

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יתייעץ איתך בנושא איראן? שלא כמו בנושא מכירת מטוסי ה-F35...
"הוא יתייעץ. זו הציפייה שלי ממנו. אין לנתניהו בלעדיות על זה. זה לא הישג פרטי של אף אחד. זה נושא רציני, זה העתיד הביטחוני של ישראל".

לאחר מכן התייחס השר להארכת הסגר ואמר כי "המספרים גבוהים וזה יהיה חוסר אחריות לא להאריך את הסגר. אנחנו רוצים להגן על המשק ולכן הוא לא הוארך ביותר ימים".

הוא ציין כי "האכיפה צריכה להיות חזקה ואינטנסיבית. אחד הליקויים הוא שאנחנו לא מצליחים לקיים אכיפה דיפרנציאלית. אדום-לעזור לו, ירוק-קל לו. הנושא הזה קריטי וצריכים להקפיד על הדברים האלה. אני חושב שהמשטרה צריכה לכוון את האכיפה לאיפה שהתחלואה יותר גבוהה. ברור שבקיבוץ געתון יש פחות תחלואה מביתר עילית. אז מה הבעיה? ברור איפה צריך לאכוף. אנחנו נצטרך לשמור על הכללים, על הריחוק, על מסיכות ועל היגיינה גם אחרי החיסונים. זה לא ייעלם מהעולם".