המשבר ביהדות התורה בעיצומו: ח"כ משה גפני שוקל לבקש לעצמו את תפקיד השר ובכך לסכל את מינוי גולדקנופף לתפקיד שר השיכון והחברות בקבינט המדיני-ביטחוני. בינתיים, בדגל התורה פועלים מול הליכוד על הסכם בנפרד מאגודת ישראל כשפיצול הסיעות על הפרק, אולם משאירים אופציה להסכם המשותף. 

"צריך לשאול את הרבנים": האם המצב ביהדות התורה לקראת פיצוץ?
יהדות התורה תקבל נציג בקבינט: ההסכמות שהושגו במו"מ הקואליציוני 
יש תאריך ושעה: זה המועד בו תיערך השבעת הממשלה החדשה

כזכור,  לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע לנשיא הרצוג כי "עלה בידו", ח"כ גפני שלח מכתב חריף לנתניהו בו הוא דורש לפתוח את ההסכם הקואליציוני מחדש, בטענה כי ההסכמות אליהן הגיעו הן רק מול אגודת ישראל, ולא עם כל הסיעה  "'גילינו' נספחים שצורפו להסכם החתום ובהם דברים שהתנגדנו אליהם במהלך המו"מ ואף תפקידים וחברויות בגופים שנמענו מהם עד היום מאז ומתמיד כהוראת רבותינו. להחתמה נפרדת זו יש משמעות רבה", נכתב.

בהמשך סיעת דגל התורה פרסמה הבהרה בה נכתב כי הם מתנגדים לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה וכן גם לחברות בקבינט. "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם", נכתב.