שר הבינוי והשיכון הנכנס, יצחק גולדקנופף (יהדות התורה), הביע זעם רב נוכח עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, המתבצעות גם בשבת, ודרש לעצור אותן. דרישתו עוררה חשש כי אכן ייפסקו העבודות בשבת, או שמא חוסר ההסכמה בעניין יעורר פילוג בממשלה. אבי גרינצייג, יועץ תקשורת, התייחס לנושא הבוקר (שני) בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM.

"אני חושב שהפכתי להיות המרגיע הלאומי של המאזינים בהקשרי כל הסערות התובעניות. גם הבוקר אשמור על המשבת הזו", אמר גרינצייג בפתח דבריו. "אף אחד לא הולך לעצור את עבודות הרכבת. לצערנו, לצערן של המפלגות החרדיות, הן גם מבינות את מגבלות הכוח".

"אותו גולדקנופף חתם רק לאחרונה על הסכם קואליציוני שנאמרו בו שני דברים", הסביר. "מצד אחד שהוא חבר בממשלה, ומצד שני שהסטטוס קוו יישמר לכל הכיוונים. לכן לדעתי זו קצת עוד איזו סערה תקשורתית". 

בתגובה לציון העובדה שבניגוד לתפיסתו כבר קרה מקרה בו ליצמן, שר בממשלה, התפטר על רקע המחלוקות בעניין הרכבת, השיב גרינצייג כי ליצמן וגולדנקופף שייכים לאותה חסידות, וליצמן בחר לחזור שוב לממשלה לאחר שהתפטר.

בנוגע לפשרות אופציונליות בנושא, אמר גרינצייג: "שמעתי על שתי הצעות פשרה שדובר עליהן. הראשונה היא שרוב העובדים לא יהיו יהודיים, והשנייה היא שלא יעבדו סמוך לבתי כנסת - וזהו המצב הנוכחי כרגע".

"אני חושב שזה קצת סיפור תקשורתי יותר מאשר סיפור", הדגיש. "ראיתי ברשתות כמה כאלה שהעלו ביומיים האחרונים אמירות של 'איך הרכבת עבדה בשבת וכו''. בסוף אף מפלגה לא מתכננת לפלג את הקואליציה, גם אם לא הכול נעים לה". לדבריו, "דווקא לחרדים בהקשר הזה יש את הדברים שהם יותר מהווים אידיאולוגיה, ובשביל משהו שהוא חוץ מגזרי כמו הנושא הזה, הם לא ילכו לפרק את הכול ולחנך את כל המדינה. זה לא המקום שלהם, עדיין לפחות".

כשנשאל מדוע ש"ס לא נותנת גם את דעתה בעניין, ענה גרינצייג: "אם אני זוכר נכון החקיקה היחידה שהמפלגות החרדיות קידמו בתחום הזה זו חקיקה של ש"ס. גם בש"ס מבינים שבסוף יש פה סטטוס קוו שנשמר, וגם אם היו רוצים לשפר אותו יש גבול למה שמפלגות חרדיות ודתיות יכולות לדרוש".

לסיום, הכריז: "אנחנו מכירים בזה שהמדינה לא חרדית ואיננה מדינת הלכה. העבודות האלה שמאושרות זה עניין קבוע של עשרות שנים ולא משהו חדש. קשה לי לראות איך מישהו שובר את הסטטוס קוו בהקשרים האלה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm