ח"כ משה גפני ויעקב אשר עוררו סערה לאחר שהגישו את הצעת "חוק המיסיון" האומרת כי לצד האיסור הקיים בחוק על מתן הטבות כפיתוי להמרת דת, ייאסר גם עצם השידול להמרת דת, כשזה נעשה בפניה ישירה לאדם.  הצעת החוק כאמור עורר סערה בקרב הקהילה הנוצרית  בעולם שהביעה דאגה חריפה  וטענו כי הדבר יפגע בצורה קשה בחופש הביטוי. ברשת "ניוז מקס" השמרנית בארה"ב תקפו את הצעת החוק של ח"כ גפני. 

בהמשך ובעקבות הסערה הבהירו בלשכתו של ח"כ גפני כי "הצעת חוק המיסיון הונחה כבכל תחילת כנסת ולא מקודמת בשלב זה, כך שהעיסוק בה כעת הוא לא רלוונטי. הצעת החוק אומרת כי לצד האיסור הקיים בחוק על מתן הטבות כפיתוי להמרת דת, ייאסר גם עצם השידול להמרת דת, כשזה נעשה בפניה ישירה לאדם. מוצע להבחין בין מצב שבו האדם אותו מנסים לשדל הוא בגיר, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנת מאסר, לבין מצב שבו מנסים לשדל קטין, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנתיים מאסר".

"כאמור, הצעת החוק הונחה שוב על שולחן הכנסת באופן פרוצדוראלי בלבד עם כינוס הכנסת הנוכחית לפני יותר מארבעה חודשים ולא מתוכננת להתקדם בשלב זה, כך שהעיסוק בה כעת הוא לא רלוונטי", טענו. בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצעת החוק וכתב בעברית ובאנגלית כי "לא נקדם שום חוק נגד הקהילה הנוצרית".