מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, הכריז היום (שני) כי ישראל ״תזכה לתגובה מוחצת״ על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בטהרן. ואמר ״כאשר הישות הציונית תיפגע במקום ובזמן הנכון, היא תבין שטעתה בחישוב״ כך אמר סלאמי במסיבת עיתונאים היום בטהרן והוסיף, ״הישות הציונית חיסלה לוחם שדרש את זכויות עמו, ותקבל תגובה מוחצת״.

בתוך כך, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אמר היום במהלך שידור חי בפודקסט של אדין רוס: "אני שומע שישראל תותקף הלילה בידי איראן. אני אומר לכם, אם אני הייתי נשיא אף אחד לא היה מדבר על כך. כי זה לא היה קורה, ב-100%".

המטרה: נתניהו; חבר פרלמנט איראני - "לא נסתפק בפחות מחיסולו"
ארצות הברית סימנה תאריך: זה מועד התקיפה האיראנית המסתמן 

אתמול חוג'ת אל-אסלאם טאב, יועץ המפקד העליון של משמרות המהפכה, אמר כי התגובה לחיסול איסמעיל הנייה תהיה ״חדשה ומפתיעה״. במקביל, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעאני, הדגיש כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגן על ביטחונה הלאומי וריבונותה.

״לאיראן יש זכות לענוש את הישות הציונית, להרתיע אותה ולעצור את פשעיה״, אמר כנעאני במסיבת עיתונאים. הוא הדגיש כי התגובה תהיה במסגרת החוקים והנורמות הבינלאומיים. כנעאני הוסיף כי לאיש אין זכות למנוע מאיראן להגיב נגד מי שביצע הפרה נגדה, וציין כי ארצו אינה זקוקה לשליחת מסרים דרך מתווכים לישות שאת חוקיותה היא אינה מכירה.

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

בנוסף, טען כנעאני כי ישראל אינה יכולה לבצע את ״הרפתקאותיה״ ללא תיאום עם ארצות הברית. נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, הגדיר את חיסול הנייה בתור ״טעות ציונית חמורה שלא תעבור ללא תגובה״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

חקירות ראשוניות איראניות מצביעות על שימוש בקליע לטווח קצר בחיסול, בעוד שדיווחים בתקשורת הבינלאומית מעלים אפשרות לשימוש במטען נפץ. בינתיים, הקהילה הבינלאומית מגבירה את מאמציה הדיפלומטיים למניעת הסלמה. קבוצת G7 קראה להנמכת הלהבות, בעוד שארצות הברית מנסה לגבש קואליציה אזורית לסיכול התקפה איראנית אפשרית. הנשיא ביידן צפוי לקיים דיון חירום הערב (שעון ישראל) עם יועציו הבכירים, ומנהיגי מעצמות מערביות מקיימים שיחות עם מנהיגים אזוריים בניסיון להרגיע את המצב.