רופא הבית הלבן ד"ר שון קונלי אישר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשוב ללוח הזמנים הפעיל והמלא שלו, ואינו מדבק יותר, כך עולה ממסמך רפואי שפורסם במהלך הלילה (בין שבת לראשון) בתקשורת האמריקאית. עפ"י התזכיר המדובר, טראמפ עומד בקריטריונים של ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן) להפסקת הבידוד, אך לא נכתב במפורש כי הוא קיבל תוצאה שלילית לבדיקת הקורונה שלו. עם זאת, תוצאה שלילית לבדיקה זו אינה הקריטריון היחיד שמשחרר את החולה מצורף בבידוד.

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

"אני שמח לבשר כי בנוסף לעובדה לפיה הנשיא עומד בקריטריונים של ה-CDC לסיום הבידוד, הוא אינו נחשב מדבק יותר", כך הדגיש הרופא שלו.עוד כתב קונלי: "עברו למעלה מעשרה ימים מאז שנשיא פיתח לראשונה תסמיני קורונה, והיה ללא חום במשך 'יותר מ-24 שעות', ולאחר בדיקות שעבר - אין עוד עדות לשכפול פעיל של הנגיף". עם זאת, הוא אינו ציין אילו "בדיקות אבחון מתקדמות" בוצעו לנשיא. 

בתוך כך, טראמפ, ערך אמש עצרת בחירות במדשאת הבית הלבן. על פי הדיווחים, מאות אנשים הגיעו לצפות בנאומו הראשון, כחלק מאירוע הבחירות, שנקרא "הפגנות בדרכי שלום עבור חוק וסדר". טראמפ הגיע לנאום במרפסת הבית הלבן כשהוא עוטה מסכה. זוהי הפעם הראשונה בה הנשיא האמריקאי נאם לציבור מאז חלה בקורונה ואושפז בבית החולים "וולטר ריד" בוושינגטון. טראמפ התייחס בנאומו, כצפוי, לווירוס הקורונה ואמר: "יש בידינו תרופה יעילה לטיפול בנגיף שצפויה להשתחרר לציבור בקרוב".

מאות תומכים בנאום טראמפ בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
מאות תומכים בנאום טראמפ בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

טראמפ התייחס גם למהומות האלימות שפרצו בארה"ב לאחר מותו של ג'ורג' פלויד וקרא לציבור להקפיד לנהוג בדרכי שלום, גם בזמן הפגנות ומחאות. הנשיא מבקש בקמפיין הבחירות שלו להציג עצמו כמי שפועל למיגור הפשע בארה"ב, בניגוד למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, שתמך בהפגנות ולדברי הממשלה הנוכחי - "מעודד אנרכיה".

תומכי טראמפ מקפידים על עטיית מסכות בנאומו בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
תומכי טראמפ מקפידים על עטיית מסכות בנאומו בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

נראה כי טראמפ שינה משמעותית את עמדתו בנוגע לעטיית מסכות, כאשר טרם הידבקותו מתח ביקורת על כך. בקרב מאות התומכים שהגיעו לצפות בנאומו נראתה הקפדה יתרה על משמעת עטיית המסכות.

ביום שני ייסע הנשיא לפלורידה, אחת המדינות המכריעות בבחירות בארה"ב, בתקווה שיוכל להכריע שם את הכף לטובתו. בשבוע שעבר דווח כי העימות השני בין טראמפ ליריבו ביידן, שהיה אמור להיערך ב-15 באוקטובר, התבטל לאחר שהנשיא שטרם החלים מקורונה סרב לערוך אותו באופן מקוון. העימות האחרון בין השניים, המתוכן ל-22 באוקטובר, צפוי להיערך כמתוכנן.