הבחירות בארה"ב במבט ישראלי: כמעט שני שליש מהישראלים חושבים שדונלד טראמפ יהיה נשיא טוב יותר עבור מדינת ישראל מאשר יריבו ג'ו ביידן - כך עלה מסקר שערך מכון "דיירקט פולס" ופורסם היום (שלישי) בערוץ i24NEWS. 

טראמפ וביידן מחליפים קללות במהלך העימות הסוער (צילום: רויטרס)

לפי הסקר, המספרים לא משאירים מקום לספק: 63.3% מהישראלים חושבים שטראמפ יהיה הבחירה הטובה יותר עבור ישראל, בעוד 18.8% מהישראלים מעדיפים את המועמד הדמוקרטי ביידן. 10.4% מהנשאלים השיבו כי השניים טובים לישראל באותה מידה ואילו 3.1% טענו כי אף אחד מהם לא יהיה טוב עבור מדינת ישראל בכל מקרה.

בסקר עלה כי כמעט מחצית מאזרחי ישראל מתעניינים בבחירות לנשיאות ארה"ב ועוקבים אחריהן: 48.1% השיבו כי הם מתעניינים מאוד, 39.7% השיבו כי הם מתעניינים במידה מסוימת ואילו 9% השיבו כי הם לא כל כך מתעניינים בהן. רק 2.8% השיבו כי הם לא מתעניינים בבחירות לנשיאות ארצות הברית כלל.

בשאלה האם יחסי ישראל-ארה"ב יושפעו מתוצאות הבחירות, 50.9% מהנשאלים ענו כי הם חושבים שבחירתו של ביידן לנשיאות ארה"ב תפגע במערכת היחסים שלה עם ישראל, שכן לנשיא טראמפ יש יחס מיוחד למדינת ישראל ולראש הממשלה נתניהו. מנגד, 43.5% מהישראלים חושבים כי היחסים בין המדינות לא ייפגעו, כיוון שארצות הברית היא ידידת אמת של ישראל בלי קשר לזהות הנשיא.

האריס תוקפת את פנס וטראמפ בעימות הסגנים. צילום: רויטרס

נושא נוסף שנבדק בסקר הוא עמדת הישראלים כלפי דפוסי ההצבעה של יהדות ארה"ב, שרובם תומכים במפלגה הדמוקרטית. 48.2% מהישראלים חושבים כי תמיכתם של יהודי ארצות הברית בדמוקרטים מוטעית מול 35.5% שחושבים שתמיכתם נכונה. 16.3% השיבו כי אינם יודעים.

עוד עלה מהמדגם כי 47% מהישראלים חושבים שיש קרע בין יהודי ארצות הברית למדינת ישראל אך מאמינים כי הוא ניתן לאיחוי. 35.3% השיבו כי אין קרע וכי מדובר בחילוקי דעות לגיטימיים, ו- 12.4% השיבו כי יש קרע משמעותי שלא ניתן לאיחוי.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור i24NEWS, בתאריך ה- 6 באוקטובר 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 519 משיבים בוגרים (18+) מקרב כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.