נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיע היום (שלישי) כי ממשלת צרפת החריפה בימים האחרונים את הפעולה נגד הקיצוניות האיסלאמיסטית לאחר עריפת ראשו של המורה שהציג בכיתה קריקטורות של הנביא מוחמד. 

תיעוד מזירת הדקירה סמוך לפריז (צילום: רשתות חברתיות)

מקרון אמר גם כי הקבוצה המקומית המעורבת במתקפת הטרור שהתרחשה ביום שישי - תפורק. "אנחנו יודעים מה צריך לעשות", אמר לעיתונאים לאחר פגישה עם יחידה למאבק באיסלאמיזם בפרבר הצפוני-מזרחי של פריז. 

כזכור, המורה, סמואל פאטי, נרצח על ידי פליט אסלאמיסט צ'צ'ני בן 18 משום שהראה לתלמידיו בשיעור היסטוריה כמה קריקטורות של הנביא מוחמד. חקירת האירוע עדיין נמשכת, אך בינתיים הודיעה משטרת צרפת על סגירתו הזמנית של מסגד מחוץ לפריז, על גירושם הצפוי של 231 פעילים קיצונים בעלי אזרחות זרה, ועל כ־200 קיצונים נוספים הנמצאים בבתי הכלא. תוכנית הפעולה כוללת גם נקיטת אמצעים נגד ההסתה באינטרנט.

אמש הודיע שר הפנים, ז'ראלד דרמנן כי פעולות נערכות בימים אלה נגד "האויב מבפנים החתרני והמאורגן היטב". השוטרים סורקים מוסדות ומקומות תפילה החשודים בהסתה, וכ־50 ארגונים המקורבים לאסלאם הקיצוני יפורקו, בתוכם "הקולקטיב נגד האסלאמופוביה", המתיימר להילחם בשנאת המוסלמים בצרפת.