ג'ו זבולוני, פעיל למען דונלד טראמפ במיאמי, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על ההכרזה הרשמית על נצחונו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן: "אנו עובדים קשה לחשוף את המרמה והזיופים, המכונות פשוט גנבו קולות מטראמפ והעבירו לביידן בקולות מסוימים".

מה העניינים?
"אנחנו עובדים קשה מאוד לחשוף את כל המרמה והזיופים והיום היה לנו ניצחון אדיר. שופט במישיגן התיר לשחרר פרסום של הבדיקה הפורנזית שהוא הורה עליה, לא של צוות טראמפ ולא של הדמוקרטים. בית המשפט הביא צד ניטרלי שייכנס ל-22 מכונות וינתח, יראה מה קרה שם. הם כתבו בבירור שהמכונות האלה הונדסו לזיופים".

מה משמעות הבדיקה?
"המשמעות של הבדיקה, היא שהמכונות פשוט גנבו קולות מטראמפ והעבירו לביידן באזורים מסוימים. במקומות אחרים פשוט הנפיקו".

ביידן נבחר אתמול על ידי האלקטורים לנשיא ארה"ב. כל הפעמים הקודמות בהיסטוריה של ארה"ב היו אלקטורים שלא הצביעו על פי בחירת המדינות שלהן, הפעם כולם הצביעו כך.
"היו אלקטורים, הם חתמו והכניסו למעטפות את הבחירה שלהם. לפי החוקה האמריקאית יש שלושה צעדים לשלב הזה: הצעד הראשון היה היום, זה לא אומר שהכריזו על ביידן נשיא, זה רק אומר שהאלקטורים בחרו. בצעד הבא, ב-6 בינואר, האלקטורים האלה, המעטפות הסגורות מוצגות בפני נשיא הסנאט והקונגרס. מיהו נשיא הסנאט? מייק פנס, כמובן יש את ננסי פלוסי. אם הקונגרס ונשיא הסנאט לא מסכימים על מינוי האלקטורים יש שתי ברירות - או שזה הולך לעליון, או שלפי החוקה האמריקנית – האלקטורים יכולים להתמנות על ידי בית הנבחרים בכל מדינה אם יש בעיה".

למה שיקרה משהו אחר מהתהליך הרגיל במהלכו ביידן ייבחר?
"הוא לא נבחר עדיין, ב-20 בינואר נדע מי נבחר".

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

לאן זה הולך לדעתך?
"יש 84 אלקטורים בשבע מדינות שהוספו לטראמפ ונתנו אותם לביידן. מה שיכול להיות במצב כזה, תרחיש אפשרי מאוד שקרה פעמיים בהיסטוריה, אם יש תיקו, אם לדוגמה יש 260 ואחד 240 כי אף אחד לא הגיע ל-270, ויש 84 אלקטורים שיש עליהם ספק מאוד גדול בגלל המרמה ואי הסדרים, אז יש מצב שנשיא הסנאט יכול לא להסכים לקבל את הלגיטימיות של האלקטורים במדינות האלו ולהחזירם בחזרה לקונגרס".

זה בעקבות חקירת המכונות?
"המכונות והזיופים מעלים לתודעה את מה שקורה כאן, וטראמפ ב-2018 הוציא צו נשיאותי שאומר שאם יש התערבות של ממשלה זרה בבחירות בארה"ב הוא יכול להפעיל את הצו, לשלוח את הצבא ולהפעיל נוהל על המדינות האלה".

העסק עוד לא גמור?
"ממש לא. כל זה כן יכול לקרות, אנחנו לא יכולים להתעלם מהעובדות האלה".